S
susby
Vår ponny bröt sig ur boxen i tisdagnatt och åt upp de andra hästarnas morgonmat 4 st plus sin egen förstås. Hon hade fång för exakt 1 år och 1 vecka sedan. Det tog 10 månader att få henne frisk igen. Nu var hon igång och tävlingsterminen var planerad igen............. Jag ringde till Skara på morgonen och frågade vad gör jag.. ""det är bara till att vänta och se"..fick jag till svar och det visste jag väl egentligen. Jag hade butta hemma så Vet, tyckte att jag kunde sätta henne på det i ett par dagar vilket jag gjorde. Igår torsdag var vi ute och red hon var lika pigg som vanlig taktar och skuttar. När jag är på väg hemmåt märker jag i skritten att hon markerar hon är HALT. Hovarna är kalla och hon är lika pigg..Hon rör sig fortfarande obehindrat. Kväll: hon har kalla hovar (dom var varma förra gången vid fånganfallet) rör sig obehindrat i boxen. Får lite lusern, bakterie balans, hösilage samt en del halm plus butta. Morgon: Hon har kalla hovar rör sig fortfarande obehindrat får stå kvar inne.. Hösilage halm lucern bakteriebalans samt butta.. Håll nu tummarna för oss att det är något annat än fång, det är inte ofta man hoppas på en liten vrickning eller något sådant men nu gör jag det..