Fan också...

Sv: Fan också...

Kanske bäst att vänta tills den där hunden är "borta"...? :angel:

Tack allihopa!

Jo jag har lovat mig själv att jag inte igen ska skaffa hund på impuls. Nästa hund ska vara noga utvald och taget vid ung ålder. (Jag har haft tre hundar men ingen 8v-valp). Jag vill också bildboma buke med söta valpbilder och göra alla avis... :devil:

Valptiden är såå överreklamerad :D Jag skulle så mkt hellre köpa en vuxen hund nu.. redan när jag skaffade lejonet och för första gången fick ta hela valpansvaret själv tänkte jag att nästa gång jag ser en söt valpbild, då ska jag tänka på pölarna..pölarna..rännandet fram & tillbaks i skogsbrynet vid midnatt för att få valpen att bajja och inte äta jord..

All skit som äts & ska plockas ur munnen.. andras bajs till exempel :eek:

Det "estetiska" valpsäkrade hemmet med sladdar hängandes i taket & över möbler.. :angel:

Papperstidningar överallt..

Ensamhetsträning & vara bunden 24/7..

Diarreer pga all skit som ätits som man inte hunnit plocka ur munnen..

Inga sovmorgnar för valpis ska ut..

Pressen att göra allt rätträtträtt för annars kommer hunden få men för livet och för alltid vara rädd för tåg/hata katter/jaga brevbäraren/ bli allmänt odräglig..

Ja du ser, vad trevligt det är med vuxna hundar! ;)

/Lenis, vars valp just börjat komma ur den värsta tiden & kan sova till halv nio & klara flera dagar i sträck utan olyckor :)

Det "estetiska" valpsäkrade hemmet med sladdar hängandes i taket & över möbler.. :angel:

Plockade inte undan en pryl, hon hämtade ene sonens sko två gånger.

Nästa hund ska vara en valp. Vuxna har sina fördelar men bara det att vara med från början och snusas på valpmage :love::love:

Nja. Hade jag haft min förra hund från det att hon var 8v istället för 4,5 månad tror jag att det hade kunnat bli mycket bättre. Det var en rätt speciell hund och en rätt speciell valptid hon hade innan hon kom till mig...

Ja, valptiden är jobbig, det är ju inte så att jag saknar erfarenhet av den. :) Men jag vill uppleva den själv också. Om så bara för en gång.

Dessutom, pratar du leonbergervalp så är det en heeeelt annan dimension av valp än säg "modell liten golvmopp". ;) Har haft flera leonberger i familjen och en sån valp vill jag INTE ha...! :D Men gärna en vuxen!

Alla mina tre hundar har ätit andras bajs (och sitt eget) trots att jag tog dem när de var 4 mån, 4,5 mån resp 2,5 år. ;)

Senast ändrad:

Dessutom, pratar du leonbergervalp så är det en heeeelt annan dimension av valp än säg "modell liten golvmopp". ;) Har haft flera leonberger i familjen och en sån valp vill jag INTE ha...! :D Men gärna en vuxen!

Fast efter min senaste valp jag kan skriva under på "Lenis" beskrivning, och då är han knappast i samma storlek som en Leonberger utan snarare "modell liten golvmopp". ;)

Nä det är nog mycket individuellt. Men jag tycker ändå att det verkar som om större raser är "jobbigare" som valpar?

Men rent generellt, så kan man inte komma ifrån att kisspöl från lejon skiljer sig något från kisspöl från liten golvmopp. :D För att inte tala om tonårssprallig och glatt lejon på ca 60kg som ska pussa en i ansiktet när man kommer hem. :p

Klart du ska ha valp!

Min senaste valp (läs Kittie) väckte mig inte en enda natt, inget gnagande på möbler el. dylikt, blev rumsren på ett nafs, och började inte äta underkläder förän vid ett års ålder. ;)

Jag tror att dom upplevs som jobbigare helt enkelt för att dom är större och alltså märks mer. Min lilla har fått människor med både större och mindre hundar att skaka på huvudet samtidigt som dom försökt förstå hur jag orkar. Men han har en aldrig sinande energi och gick igenom valptiden med övertygelsen om att precis allt fanns till för att provsmakas på. Att han dessutom aldrig förstått sina egna begränsningar har gjort att man alltid har kunnat hitta skrapsår någonstans på hans kropp. ("tjohoo - här kommer jag i full fart, men oj, benen bär visst inte. Skitsamma, jag rullar några varv och springer sedan vidare...") Men han är en jättehärlig hund som nu är något äldre, och vissa dagar, något klokare. ;)

Klart du ska ha valp!

Min senaste valp (läs Kittie) väckte mig inte en enda natt, inget gnagande på möbler el. dylikt, blev rumsren på ett nafs, och började inte äta underkläder förän vid ett års ålder. ;)

Ett år? Lillen va väl 13 veckor när han började med det.. så gott det gick.. :eek:

Jo trollet, visst är lejonpölar värre.. en halvliter mer i princip :crazy: Och hoppande & rymningar märktes ju rätt mycket när damen störtat in till grannen & skrämt ihjäl ett par tanter på vägen "Det va den största hund jag sett!!Bits den?" :o Och när hon gick bärsärk när hon blev ensam en kort men ack så jobbig period.. Uuuh ja, och att bära ut en 15-kiloshund är lätt värre än en 2-kilos :D

Liknande trådar

Hundhälsa Känner mig alltid som en dålig hundägare, trots att jag försöker göra det bästa. Det finns alltid sämre och bättre hundägare, mitt mål...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 656
Övr. Hund Veterinärbesöket på torsdag är avgörande, men vad som går att gå på nu ser det tyvärr ut som greyhoundtiken fått problem med sin artros...
2
Svar
25
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka