Familjerna äger ponnyn ihop: ”Optimalt”

Att köpa häst tillsammans med någon annan kan verka knepigt – men det finns flera som får det att fungera. Else Gustavsson och hennes dotter äger en ponny tillsammans med en annan familj. Här berättar hon hur de får vardagen och ekonomin att gå ihop.

Allt fungerar väl tills det en dag inte fungerar och ett år är inte lång tid att upptäcka vilka problem som kan uppstå. Om hästen får en skada med osäker prognos och ena familjen vill avliva men andra vill försöka behandla, då kanske det plötsligt inte är så lätt att kommunicera om det? Eller om ena barnet tröttnar på hästar men den andra inte gör det?

Jag kanske är pessimist, men jag skulle aldrig i livet köpa häst tillsammans med någon som inte är en direkt familjemedlem.

(Å andra sidan äger jag alla hästar i familjen med. Mina familjemedlemmar får ha åsikter, men i slutänden är det jag som bestämmer över mina hästar. Det ser jag som trygghet.)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 753
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka