fälttävlansskydd

M

ms husberg

har försökt hitta en tråd men fanns så få svar :/

vad har ni för skydd när ni tävlar/tränar terräng?
har försökt hitta men utan resultat. länka gärna lr lägg in bilder på era skydd, vart ni köpt dom, pris etc. :)

Sv: fälttävlansskydd

Du får nog lättast svar om du frågar under forumet "Fälttävlan" som finns i menyn till vänster. :)

jag har ett par Veredus eventing eller nåt sånt, dom e bra tkr jag.
bak har jag inte köpt några "ordentliga" än utan kör med vanliga bakstrykkappor.
boots har jag runt om!

här är alla skydd på, men syns nog lite dåligt
071014026_.jpg

hoppas du hittar några bra skydd!

Jag kör med typ Källquists damasker runt om + boots. Tejpar med svart silvertejp runt knäppningen.

Sedan om vi börjar tävla lite mer än debutant så ska jag köpa några rejälare skydd.

IMG_4326.jpg

ok tack :) men vanliga skydd som strykkappor och så drar inte dom åt sig mkt vatten och blir tunga?

sen måste jag fråga ockås va de är för stövlar du har och va du har köpt dom? :)

De där drar inte åt sig vatten speciellt mycket, och har man tejpat dem så glider de heller inte.

Stövlarna är ett par bruna Graningestövlar som har några år på nacken...

Jag köpte N.E.W Lightweight! Skulle tippa på att det är dem bästa skydden du får tag på hos svenska affärer i alla fall. Vet att det är många som gillar Style-skydden också, men tror inte att det finns några svenska återförsäljare? Fast jag har iofs inte varit i fälttävlanssvängen på över ett år, så jag är inte sååå uppdaterad :angel:

Jag köpte iaf mina hos Ryttare & Häst i Flyinge, minns inte riktigt vad dem kostade, nästan tusen kronor paret tror jag, men det står på hemsidan: www.ryttare-hast.se .

Jag har köpt mina Style-skydd genom Eva Albert, vet inte om det finns fler svenska återförsäljare. Svensk Ridsport i Kungsbacka hade ett par full när jag var på jakt för typ över 6 år sedan ;)

Iaf så ÄLSKAR jag mina skydd :love: Skulla aldrig byta ut dem eller sälja dem för något i världen (om de nu då inte passar hästen såklart ;) ).

Ska fixa bilder på dem, wait a sec.

tusen tack för alla svar :) de blir nog ett par n.e.w lr ett par picasso :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V