Det var lilla Pumpa. Kompis med tidigare ägare och delade stall med henne och Pumba innanmycket trevlig sportkossa.
Roligt att se henne, det är ju ändå några år sedan.
Misstänkte det
Slut på OT, vi är ju inte i den ENDA tråden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var lilla Pumpa. Kompis med tidigare ägare och delade stall med henne och Pumba innanmycket trevlig sportkossa.
Roligt att se henne, det är ju ändå några år sedan.
Tycker att bägge sportkossorna här ser ut som mycket lämpliga kandidater till att bli FT newbies!
Inget konstigt med detVad är det för konstig häst jag har? Jag vill kunna hoppa banhoppning-- för att det är det som gör att vi kommer vidare till terrängen-- men det vill inte han. Tittig är hans förstanamn.. Jag vet att han är dressyrstammad o så, men han gillar ju att galoppa och hoppa över terränghinder. Varför är det så himla svårt med banhoppning? Och hopptränaren (B) förstår min fundering och varför jag vill på kolla hopphästar ev köp/foder. Idag var ett randigt hinder jättesvårt, men enmetersbredvattenmedvattenmattamedlitenbomöver inga problem alls. ?
Åh, hästar som reser sig är det värsta som finns! Enligt ägaren så stegrar sig min Molly för att sedan sticka när hon ser kor (eller när hon TROR att hon ser kor) Vi har inga i närheten där jag har henne uppstallad, men jag bävar lite inför när vi ska börja träna på att möta korJag tror inte att jag ens kommer att bli en ft newbie, fastnar hela tiden med antigen sadel problem eller min egen feghet.
Nu så har hästen börjar stegra vid ridning, väldigt väldigt högt... så blir till att försöka reda ut det innan jag ens kan tänka på att boka efter årets första träning..
Har blivit riktigt rädd för hästen i ridningen.. inte roligt när man har benen bak vid hästens rumpa då hon reser sig.. och att hon är på väg upp varje gång hon inte får som hon vill. Dvs när man försöker gå ifrån grannens hästar eller gå förbi den läskiga stubben..
Jag tror inte att jag ens kommer att bli en ft newbie, fastnar hela tiden med antigen sadel problem eller min egen feghet.
Nu så har hästen börjar stegra vid ridning, väldigt väldigt högt... så blir till att försöka reda ut det innan jag ens kan tänka på att boka efter årets första träning..
Har blivit riktigt rädd för hästen i ridningen.. inte roligt när man har benen bak vid hästens rumpa då hon reser sig.. och att hon är på väg upp varje gång hon inte får som hon vill. Dvs när man försöker gå ifrån grannens hästar eller gå förbi den läskiga stubben..
Vad är det för konstig häst jag har? Jag vill kunna hoppa banhoppning-- för att det är det som gör att vi kommer vidare till terrängen-- men det vill inte han. Tittig är hans förstanamn.. Jag vet att han är dressyrstammad o så, men han gillar ju att galoppa och hoppa över terränghinder. Varför är det så himla svårt med banhoppning? Och hopptränaren (B) förstår min fundering och varför jag vill på kolla hopphästar ev köp/foder. Idag var ett randigt hinder jättesvårt, men enmetersbredvattenmedvattenmattamedlitenbomöver inga problem alls. ?
Har inte råd att lämna bort.Ta hjälp. Finns inget värre än när de skrämmer en för det är ju jättesvårt att komma tillrätta med så jag tycker du ska lämna bort den till nån som rider till ett par veckor. Behöver ju inte vara nån längre tid. Är väl investerade pengar.
Har inget släp jag får köra med och hästen är inte så lättlastad i främmande släp. Dvs jag drar mig lite för att åka iväg.. Massören kommer imorgon och klämmer igenom så får vi se vad hon känner. Känner och ser själv att hon har gamla muskelknutor men jag klarar inte själv av att lösa upp dem..@Buck Är ju inte direkt billigt att ta ut massörer och ET så jag hade nog satsat på veterinär först isåfall.
Jag och Ariel var iväg på träning i söndags. Förvisso "bara" dressyr och hoppning, men det fanns terränghinder som vi såg på håll. Fortfarande lite snö på lägdorna, men snart, snart har det torkat upp och då ska vi dit och leka!
Ariel var fö överlycklig över att få hoppa igen, svårt att veta vems glädje som smittade av sig på vem, men det var så skoj! Känner mig mycket mer hemma i hoppsadeln än dressyrsadeln.![]()
Så det blir en os satsning?Har dör mig du kläckte ur dig mot OS 2020 el nått när vi hoppa terräng förra året
![]()
Mer realistiskt är nog Fjord-SM 2020.![]()
Haha blev lite fel mena för inte dör![]()
Haha tror nog inte det är så många åå detta forum som kommer med i OS 2020![]()
Vad är det för konstig häst jag har? Jag vill kunna hoppa banhoppning-- för att det är det som gör att vi kommer vidare till terrängen-- men det vill inte han. Tittig är hans förstanamn.. Jag vet att han är dressyrstammad o så, men han gillar ju att galoppa och hoppa över terränghinder. Varför är det så himla svårt med banhoppning? Och hopptränaren (B) förstår min fundering och varför jag vill på kolla hopphästar ev köp/foder. Idag var ett randigt hinder jättesvårt, men enmetersbredvattenmedvattenmattamedlitenbomöver inga problem alls. ?