Fälttävlansfrågor

Joyze

Trådstartare
Hej!
Jag vill börja med fälttävlan med min 7-åring då jag tror att han hade passat väldigt bra till det :d Dock har han aldrig hoppat terränghinder förut men eftersom han är helt orädd i hoppningen så tror jag bara han hade tycket att det var kul :D
Men när jag var inne och kollade på Skånes ridsportsförbund såg det väldigt knapert ut med tävlingar, och enbart en lokal på hela året? Det fanns ju ett par regionala, 90/100, men är dessa på samma nivå som de lokala? Vill ju gärna ha det så lätt som möjligt i början...:angel:
Och hur många fälttävlans-tävlingar om året tävlar ni? Vad är anser ni är lagom?
Sen undrar jag också ifall ni har några tips på något bra fälttävlansläger eller helgkurser där man kan få lite mer intensiv träning?
Tacksam för svar :banana:

Sv: Fälttävlansfrågor

hejhopp!

ja, regionala 90/100 är samma som lokal.
du måste ju skaffa fälttävlanskortet, om du nu inte redan har det?

alltså, ja måste bara fråga. e du hanna? :p

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Fälttävlan Är en D-ponny ryttare som är 14 men fyller 15 i år [24 december], har två D-ponnyer som jag tävlar i hoppning med [banhoppning] är...
2
Svar
27
· Visningar
2 242
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2