Fälttävlans-tråden 2025

Nån som har tips för när man tycker hindren är stora? Jag har precis byggt ett bord med maxmått för 80-klass men är osäker på om jag kommer våga hoppa det själv 🙈 Och det är ändå lägsta klassen som finns 😂 Kortare hinder känns ok med 80-90, men just bord känns gigantiska 😅
20250419_150551.webp

Nån som har tips för när man tycker hindren är stora? Jag har precis byggt ett bord med maxmått för 80-klass men är osäker på om jag kommer våga hoppa det själv 🙈 Och det är ändå lägsta klassen som finns 😂 Kortare hinder känns ok med 80-90, men just bord känns gigantiska 😅Visa bifogad fil 166010

Bygg upp en oxer med banhoppningshinder bredvid i samma höjd och bredd så kommer du se hur " litet" hindret egentligen är. Det är ju massiva och därmed ser det större ut. Jag brukar tänka så när jag går banan och något ser stort ut

Bygg upp en oxer med banhoppningshinder bredvid i samma höjd och bredd så kommer du se hur " litet" hindret egentligen är. Det är ju massiva och därmed ser det större ut. Jag brukar tänka så när jag går banan och något ser stort ut
Alltså jag har nästan svårare för banhoppningshinder 🙈 Måste väl öva mer på långa oxrar också 😅

Förutom ovan blev det en pulvermangrav, sunken road och coffin. Nu håller jag på med en liten trappa med 2 steg och långa avstånd.

Var tvungen att gräva för så mkt hinder för att vildsvinen hade pajat hela fältet och någon traktor hade kört upp spår så vi använde massorna för att jämna ut skadorna. Annars hade vi fått ta dit jord så blev ju bättre och billigare såhär. 😁
Vad har du för skillnad på pulvermanngrav och coffin? 🤔

Mvh,
Lady_S

Vad har du för skillnad på pulvermanngrav och coffin? 🤔

Mvh,
Lady_S

Inte mer än att coffin har en stock framför och bakom 🤣 Jo coffin har en djupare grav oxå. P- graven har bara en liten nedsänkning som vattenmattan kan ligga i.

Min bana ska vara en integrerad hopp och terrängbana så ska bli en hoppvattengrav oxå.

Vi tävlade i fredags, H100 i sporren. Gjorde två H100 i slutet av 2023, förra året bara starter i H90 då hon var så osäker. Det gick antingen jättebra eller jättedåligt (jag ramlade av), men i år känns hon (och jag) mycket starkare och säkrare.

Lite yvig dressyr på 66,5%, ett riv i banhoppningen och inga hinderfel i terrängen! Några tidsfel pga att jag fortfarande backar av lite ibland, men hon kändes superpositiv! ❤️

Hon tappade en framsko nånstans i början av banan men det märkte jag inte av alls, hoppade jättefint ändå. Upptäckte det inte förrän tillbaka på parkeringen :bag:

IMG_9859.webp

Igår var jag starter på tävlingens andra dag med drop-in i terrängen, helt slut i huvudet fortfarande! :rofl:

Jag fick "låna" vår häst i fredags och hoppade en p&j. Hästen kändes jättefin, men uj vad jobbigt det är att galoppera en hel hoppbana! Fattar inte hur dottern orkar med flera minuter i terrängen! 😅
Sedan åkte vi hem och sågade ner träd som ska bli hinder i hagen, inspirerade av er andra som bygger. Vi håller oss till stockar på marken.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 004
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 748
Senast: valpköpare
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka