Igår var vi på påskhoppning och luftade oss lite.
Ärtan är en smart häst, det var hos vår dressyrtränare så normalt är hon väldigt chill och fokuserad, där tränar man dressyr.
Vi var på två pay and jumps där under hösten och bara att vi använde den andra parkeringen verkade räcka för att hon skulle veta vad som gällde.
Jag var där och hoppade öppen bana dör några veckor sedan, superchill!
Igår var honom så himla taggad! Hon visste precis vad det var vi skulle göra. Flög runt som en raket på framhoppningen
Hoppade 80 cm och 90 cm.
Felfri första, hur enkelt som helst. Sen gjorde jag missen att bara skritta på utebanan till andra starten. Jag borde galopperat igång innan och hoppat ett språng.
Så det blev väldigt knackig start och vi rev både ett och två, helt mitt fel

Sen var vi båda back och track och resterande sju hinder skuttades enkelt över
Vi kommer starta TH90 i Mantorp på deras andra tävling i maj. Ärtan har ju passerat åldersgränsen med 10 år så vi rider utom tävlan. Perfekt tillfälle att få hoppa en bana i tävlingsmiljö med avspärrningar, funktionärer, massa hästar, speaker, ambulans och hela baletten på plats. Förhoppningsvis får jag med mig
@Gilette också
Har fixardagar på banan den här helgen. Jag har tyckt banan har varit lite tråkig tidigare men sen AT klev in och styrde upp allt har den blivit så himla fin

Så många nya fina hinder!
Visa bifogad fil 165981