Fälttävlan på täby...

Sv: Fälttävlan på täby...

Topflight kommer jag mycket väl ihåg från banan. Han är ju samma årgång som min men om jag inte mins fel så blev han skadad innan han riktigt fick visa vad han kunde?

Topflight kommer jag mycket väl ihåg från banan. Han är ju samma årgång som min men om jag inte mins fel så blev han skadad innan han riktigt fick visa vad han kunde?
Jo de försökte efter första skadan men han hade ingen vinnarskalle längre när han var tillbaka så han hamnade hos veterinär SL. Där såldes han till MH som startade honom några starter innan han red en 1*. Det var Gärds 2004. Han såldes men innan leverans fastnade han i elstaket så han vilade ett halvår och promenadreds av mamman. Vid nyår 2005/2006 skulle vi få låna en annan häst av dem men den såldes så vi köpte honom istället. ( Tilda var helsåld efter att ha sett Tanyard som hon först hade som drömhäst. Dock var han för dyr. Topflight och Tanyard är exteriört väldigt lika.)

Så Dumle hamnade hos oss. Han är söt som en Dumlekola. :love: Dock vet vi att de som jobbat med honom på banan har väldigt svår att förstå att han är "söt".

Så att Tilda nu rider honom i 1* innebär att hon gått en ganska lång väg. Han är inte särskilt rutinerad. Han är ibland lättstressad i dressyren och det blir lätt för mycket. Det brukar pendla mellan 3 och 7 och ibland 8 :D (Träning ger färidghet)

Vi brukar skoja om att han är den dyraste i stallet. Genom franska hemsidor har vi sett att han kostade 660' som 1-åring och nästan 1 mille som 2-åring när han gick till Sverige. Någon har förlorat pengar på vår ögonsten

Du vet inga bilder på honom från galopptiden?

Snart ska du ha ett mail i lådan. :D

Springer upp och duschar och gör mig iordning (en timme sen! :eek: :crazy: ), men checkar att du fått det innan jag sticker.

Det borde ju finnas bilder på honom från hans segrar. Kontakta fotografen på göteborgsgalopp så kanske han kan rota fram något.

Min var också värd en himla massa pengar som treåring men tackocklov hade hans uppfödare/ägare/tränare råd att tacka nej då. Jag har älskat denna häst från dagen han föddes och det faktum att han var en jätteduktig galoppör och numera en underbar ridhäst gör ju inte saken sämre.
När jag slutade på galoppen (tränaren drog ner på verksamheten) så fick jag min ögonsten mer eller mindre som avgångsvederlag!

Jag var där en snabbis idag, främst för att kika på thule släpen och prata med åf. Men hann se lite av terrängen, såg himla kul ut!

*KL*
Fick messa för att få resultat men sen hittade jag på hemsidan...

..jag kan ju dela med mej :D

länk

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB Equestrian Weeks smyger igång med Breeders Trophy och unghästchampionat i fälttävlan till helgen, denna gång arrangeras tävlingarna...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
465
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka