Fälttävlan på täby...

amalia

Trådstartare
Är det fälttävlan på täby galopp nu i helgen? Hittar ingen info någonstans på nätet, men fick höra av en åf till hästtransporter att det var det... Någon som har koll?

Sv: Fälttävlan på täby...

Ja, jag hade tänkt åka och titta på terrängen men orkar faktiskt inte köra en och en halv timma enkel väg för att titta på så få ekipage.

Jag har inte koll på de lite större tävlingarna men är det så att det även den här helgen krockar???

Ja, jag hade tänkt åka och titta på terrängen men orkar faktiskt inte köra en och en halv timma enkel väg för att titta på så få ekipage.

Jag har inte koll på de lite större tävlingarna men är det så att det även den här helgen krockar???

Nej men Lag-SM förra helgen och SM för seniorer nästa helg. För en hel del innebär det att man väljer de två platserna.

Även om man kan tävla flera helger i rad någongång så håller det inte i längden. :crazy:

Nyss hemkommen efter en ganska kort arbetsdag. :cool:
I den ** terrängen startar imorn 10 ekipage, i den * 14 st. :crazy: Katastrof egentligen. Tycker väldigt synd om arrangörerna, för det är en fin tävling. Ska dock bli kul att se terrängen, jag var glatt överraskad efter ha gått banan att man får till en så pass bra, rejäl bana på det "lilla" utrymme som det ändå känns som att det är.

Nyss hemkommen efter en ganska kort arbetsdag. :cool:
I den ** terrängen startar imorn 10 ekipage, i den * 14 st. :crazy: Katastrof egentligen. Tycker väldigt synd om arrangörerna, för det är en fin tävling. Ska dock bli kul att se terrängen, jag var glatt överraskad efter ha gått banan att man får till en så pass bra, rejäl bana på det "lilla" utrymme som det ändå känns som att det är.

och vad är din tanke om varför det blir så här illa? För illa är det. :crazy:

Här uppe har vi just nu dessutom Hofors 4-5 aug, Enköping 11-12 aug (förutom LagSM) Botkyrka 25-26 aug (förutom Segersjö alltså), Norrköping 1-2 sept sen är det tomt... förutom samtidigt som Breeders då alltså :( Vi skulle gärna ridit Täby, men gamlingen har gått "halvblodslöp" där, känns inte meningsfullt att försöka rida dressyr där då :angel:

Här uppe har vi just nu dessutom Hofors 4-5 aug, Enköping 11-12 aug (förutom LagSM) Botkyrka 25-26 aug (förutom Segersjö alltså), Norrköping 1-2 sept sen är det tomt... förutom samtidigt som Breeders då alltså :(

Idasagare >> Det här är just anledningen till att det är illa, helt FEL i tävlingsplaneringen! Egentligen skandal att det inte styrs bättre, men jag vet inte om det är genomförbart att ha några slags "regler" om vem som får anordna när.
Pratade med tävlingsledaren, hon var jättebesviken. De planerar att köra CCI* på Täby nästa år, och har redan varit i kontakt med Gotland som anordnar Lag-SM nästa år, just för att det inte ska krocka.

Och förresten räknade jag fel, det är bara 9 som startar ** i morn. :(

Här uppe har vi just nu dessutom Hofors 4-5 aug, Enköping 11-12 aug (förutom LagSM) Botkyrka 25-26 aug (förutom Segersjö alltså), Norrköping 1-2 sept sen är det tomt...

precis....jättetråkigt är det :(
valde själv bort täby eftersom jag red lag-sm, och kommer att rida botkyrka (hemmatävling) samt norrköping (endags).....
4 helger i rad känns för mkt

Och förresten räknade jag fel, det är bara 9 som startar ** i morn. :(

warum? Var det 2 som inte får gå vidare eller? Den ena hade ju en massa tidsfel men är ju ok...

Någon som har koll på vem det var som hade enkäten ute i Hermanstorp? Tolkade det som en gyelev.. Någon som vet?

Är de så få som rider * imorgon? Hjälp, fattade inte att så pass många inte dök upp eller försvann efter hoppningen :crazy:

För er som inte var där så var jag en av dem som petade ut mig. Min kuse är ju som han är, men liite till skulle man ju önskat att han ställt upp. Flera av (nästan alla?) kom vi inte ens konstigt på.
Jaja, banan ser fin ut inför imorgon.

Aicha, håller på för fullt med bilderna. Ska vara på 50-års kalaset om 10 min bara, men det ska nog gå :D

Den * hade 19 till start i dressyren, 4 st hade 5 ner eller fler & en åkte av = 14 till start i terrängen. I den ** var det 12 startande i dressyren, 2 st hade 5 ner och en hade 12 fel+25 tidsfel, vet inte om den blev utesluten eller valde att stryka sig = 9 till start i terrängen.

Den * startlistan till dressyren hade flera norrmän med, och de kom inte pga Norska Mästerskapen denna helgen.

Senast ändrad av en moderator:

Det är reklam :devil:

Den * hade 19 till start i dressyren, 4 st hade 5 ner eller fler & en åkte av = 14 till start i terrängen. I den ** var det 12 startande i dressyren, 2 st hade 5 ner och en hade 12 fel+25 tidsfel, vet inte om den blev utesluten eller valde att stryka sig = 9 till start i terrängen.

Den * startlistan till dressyren hade flera norrmän med, och de kom inte pga Norska Mästerskapen denna helgen.

Men den 2* kan jag bara se 2 som hade för många fel. Densom ligger sist hade ju 12 fel + tidsfel = ok eller är jag fel på det?

Senast ändrad av en moderator:

Nej men Lag-SM förra helgen och SM för seniorer nästa helg. För en hel del innebär det att man väljer de två platserna.

Även om man kan tävla flera helger i rad någongång så håller det inte i längden. :crazy:

Usch vad tråkigt att det alltid (?) ska bli så. Självklart kan man inte tävla såpass stora klasser flera helger på raken och det tycker man de som är planeringsansvariga borde ha koll på.

Tycker också att täby borde vara den optimala tävlingsplatsen då allt finns samlat och det är kunniga arrangörer.
Visst kanske banan blir lite "tråkig" eftersom det är så platt men o andra sidan så borde det ju vara ett suveränt tillfälle att visa upp sporten på ett lättilgängligt sätt.
Första gången det var tävlingar på galoppen försökte jag få till att galopptränarna skulle kunna få visa upp sina saluhästar för eventuella spekulanter men det fans tyvärr inget intresse då.

Det är reklam :devil:

Men den 2* kan jag bara se 2 som hade för många fel. Densom ligger sist hade ju 12 fel + tidsfel = ok eller är jag fel på det?

Scccchhhh! :devil:

Jag vet som sagt inte, antingen är h*n utesluten eller så har h*n utgått. Står iaf inte med på startlistan för i morgon.

Första gången det var tävlingar på galoppen försökte jag få till att galopptränarna skulle kunna få visa upp sina saluhästar för eventuella spekulanter men det fans tyvärr inget intresse då.

Det är ju absolut en tanke... Men kommer jag hem från en tävling till med en häst för mycket blir jag nog utslängd :o
Fast lillasysters Topflight är ju en fd :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB Equestrian Weeks smyger igång med Breeders Trophy och unghästchampionat i fälttävlan till helgen, denna gång arrangeras tävlingarna...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
465
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka