fälttävlan för unghästar mm frågor

M

Malle Palle

nu när jag satt och drömde om att jag och min foderhäst tävlade fälttävlan kom det fram några frågor.

tävlingar för unghästar. hur går det till. är det samma som för hoppnin alltså felfria får rosett. då man måste ha mindre än ***straffpoäng. lr hur man nu räknar.

dum fråga. hur tycker ni russ lämpar sej för fälttävlan?

ska se om jag kommer på fler frågor ;)

Malle Palle som är tacksam för svar

Sv: fälttävlan för unghästar mm frågor

unghästar startar tillsammans med vuxna hästar. ibland går debutant/90klass som CR alltså de som är felfria i hoppning och terräng (+/- 15 sek på tiden tror jag) får rosett. (kan vara någon gräns för dressyrpoängen åxå, det vet jag inte)

har ingen erfarenhet av ponnyfälttävlan, men ett russ är väl lika bra som nån annan ponny.....beror ju mest på individen

Sv: fälttävlan för unghästar mm frågor

Unghästar går med de andra hästarna,dvs ingen avd B i den bemärkelsen så där räknar man straff poäng bland placeringarna, precis som för de äldre hästarna. (sen kan det finnas avd B, men då är det bara för att det är så många startande o en domare får ju döma max X antal ekipage så för att det ska bli rättvist så brukar man dela klassen så alla blir dömda av samma domare fastän olika domare för avd A resp B..)

För ponny däremot har jag sett en gång en avd B..vet inte hur det fungerar där..

Liknande trådar

Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från "utomstående".. hästen ifråga är egentligen inte min, utan ägs av min mor (men hon är hästrädd och har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Iaraphel
·
A
Fälttävlan Alla ni som älskar fältävlan ni borde älska point o point . jag lägger in lite vad det står på deras hemsida om det och hoppas det...
Svar
7
· Visningar
1 312
Hoppning Det är kaos i mitt huvud så jag skriver lite här så får jag se om någon här har någon smart lösning… Bakgrund: Jag är 18 år nu, ända...
Svar
1
· Visningar
1 404
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod