gunhild

Trådstartare
Vilka ska dit? Vad ska ni se för klasser? (dressyrklasser givetvis) vilka hästar/ryttare vill ni inte missa? :d

Sv: Falsterbo

6- och 7-åringarna först och främst, eftersom jag har en 6-åring själv. Emelie Nyreröd och Sandra Dahlin är från mina trakter och dom vill jag gärna se. Sedan får vädret avgöra litegrann, jag vägrar vara där i ösregn! :)

Jag kommer att sitta på läktaren onsdag till söndag:D! Absoluta höjdpunkten är Agrias Riders Challenge. Tre ryttare får alla rida samma tre hästar som de har 90 sekunder på sig att lära känna innan de rider ett StG-program. Superintressant och mer som en clinic än en tävlingsklass. De ryttare jag vill se i den klassen i år är HP Minderhoud, Morgan Barbancon och Andreas Helgstrand. Förra året imponnerade Isabell Werth och hennes ridning stort på mig!

Instämmer om att det garanterat blir höjdpunkten! Själv så kommer jag vara där varje dag då jag ska vara funktionär :)

Jag kommer finnas vid dressyrbanan tisdag, onsdag, lördag och söndag. Har ingen förhandsfavorit med Luxus blir såklart kul att se igen.

Jag ska dit på onsdagen! Kommer sitta bänkad under ponny küren då en kompis från mitt stall ska rida! :D

Jag ska dit den sista lördagen, har läktarbiljett då så jag och magen kan vila några timmar :D

Såg nu att tv4 sänder fre-sön samt ngn till sändning på tv4play (krävs premium medlemskap dock). Kul att de visar ngt :)

Själv ska jag dit tis och kika på 5-åringarna och lör. Ev åker jag ngn dag till om andan faller på. Någon som vet om de har radiosändningar med kommentarer i år? De har ju haft det innan så man kunde lyssna på kommentatorer under tiden, alltid kul att lyssna på...

Luxus är struken från 6-årsdressyren då högerbogen tydligen har stökat lite för honom. Mer info finns att läsa på hans sida. Tråkigt. :(

kl

Skulle egntligen jobbat tisdag-onsdag men det var visst inte så mycket att göra så nu funderar jag på att sticka dit imorgon :banana: och titta på 5-åringarna. Vill se Floricello eftersom jag har en liten e. honom, och gärna Ivory, Dunhill, Diva, danska hästen e. Skovens Rafael och Fredman e. Florencio - Bernstein eftersom det är samma linjer som i min fölunge :)

Sedan ska jag försöka hinna bort till hoppbanan lite också, några hästar som jag ridit in ska hoppa (Cape Town, Canvas Plus, Luciano) och även några där jag känner upfödare/ryttare ( Pherson II af Tora, Caniggia, Conrad af Herred, Melker af Herred).

KL
Ska dit imorgon och vill absolut inte missa Hansbo Ponny Kür! Tycker det på något vis ser så gulligt ut när ponnyer dressyrar runt :D Dessutom så är det roligt att se ungdomar tävla också.

*kl*

Börjar med ett buhu för att Sir Donnerhall II har trasat sönder sig i boxen och inte kommer till start imorgon:(.

Såg ponnyküren idag och vilka duktiga ungar! Mina favoriter var de två första placerade och även trean, en dansk hingst hade helt underbar galopp. Blev lite putt för att Tequila Star fick så låga poäng trots en jättefin ritt. Domare C tyckte dessutom att den fina ritten var värd lika mycket som när en av ponnisarna tvärvägrade gå in på banan, spökade och var tokspänd. Fladdriga framben räddar uppenbarligen det mesta...

Dagens ! i sexårssemin var Möllegardens Pas Partout e DP. Vilken taktmässig underbar häst:love:! Kollade även på den under framridningen för att se hur AH red fram. Tja, inte var det nåt rollande iaf.

Pas Partouts sista ökning (tryck på HD!).
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200854365393333&set=vb.1590181870&type=2&theater

Ja vad hade hänt med Sir Donnerhall, är det illa? Läste bara en notis att den var skadad. Trist, den är galet fin.

Någon gång ska jag också ta mig till Falsterbo.

Verkar vara ganska oklart om vad som orsakat det hela. Tydligen gått bananas i boxen under natten. Har skador på tre ben...

Ohnej, inte SDII!! :( Hoppas det inte är alltför allvarligt och enbart ytligt så han är i form snart igen!

*kl*
Själv är man ledig måndag, lördag och söndag denna veckan, måndagen gick bort pga enbart hoppklasser.... Smet ner om tisdag morgon/fm och tittade innan man började jobba 13.30 i Ystad. Längtar nu till helgen!

Fastnat liggandes med ett bakben mellan väggen och järnstommen som väggarna sitter i. Slitit loss väggen innan han lossnade. Hände på natten och de som jobbar i stallen visste inte vems hästen var och stod med mobiltelefoner för att lysa upp. De benet som fastnat var illa tilltyglat så man såg in till benet. Hoppas han blir helt återställd.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Med en hel del erfarenhet i bagaget ska Marina Mattsson nu ta sig an nya dressyrklasser under Falsterbo Horse Show. Den nya hästen...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Då var det dags för finalen av Falsterbo Grand Prix där 42 ryttare ska göra upp om första platsen. Klassen går över två omgångar där de...
Svar
0
· Visningar
113
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för nations cup i dressyr i Falsterbo och Sverige har ett spännande lag på plats.
Svar
0
· Visningar
115
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama