Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Notera dock att det inte är någon som helst garanti för att det är äkta. Det är superlätt att fejka avsändare i ett SMS, vilket ju i praktiken är vad PostNord, DHL och DBSchenker gör.
Nu är alla dessa riktiga som jag har min mobil och TS hade fått sms där det står ett smsnr och inte avsändare så som på mina.Notera dock att det inte är någon som helst garanti för att det är äkta. Det är superlätt att fejka avsändare i ett SMS, vilket ju i praktiken är vad PostNord, DHL och DBSchenker gör.
Nu är alla dessa riktiga som jag har min mobil och TS hade fått sms där det står ett smsnr och inte avsändare så som på mina.
Det går säkert fint att ändra men om det är ett nr så är det mest troligen inte äkta
Av DHL, postnord och DBSchenker?Fast det stämmer inte. Många av meddelanden jag får, äkta, är från nummer.
Igår fick jag sms där det stod att jag har ett DHL-paket på väg (vilket jag har) och att jag kan följa det via länken. Det stod dock inte DHL som avsändare på messet, utan endast ett 076-nummer. Jag har för mig att det brukar stå DHL som avsändare när de skickar men minns inte, är det någon som vet? Fick en skum magkänsla men länken i sms:et ser inte jättekonstig ut och jag har ett paket på väg.
Idag fick jag dock nytt sms att man inte kunnat leverera ett paket till mig och att jag ska bekräfta ny leveranstid via länken. Återigen endast ett telefonnummer som avsändare och denna gång nämns inte leverantör. Visst brukar det väl alltid framgå i sms:en?
Jag har fått scam-sms många gånger förr (betala tull-sms t ex) och brukar bara radera dem, men dessa ser mycket mer trovärdiga ut så nu blir jag osäker.
Nån som vet om det är något i omlopp? Strategiskt att köra en drive efter black friday, det får man ge dem...
Hur blir det om en fabriksåterställer i detta skede, försvinner skiten eller inte.Jag har iaf spärrat BankID och kontokort nu. Ska kontakta banken imorgon och kontakta PostNord.
Men hur kan jag ta reda på/fixa om det hamnat nåt skit i telefonen?
Vad stod det i länken?Fan.
Jag har ett paket på väg, fick ett sms, som var från ett mobilnummer... tyckte de va lite konstigt, men har aldrig fått nåt sånt förut.... dum som jag var klickade jag ju på länken... det hände inget (eller??) brukar vara försiktig, men har inte sett nånting (förutom att jag läst rubriken på denna tråden som jag kom ihåg nu....)
Vad gör jag nu???
Det kom ett till sms också, men det såg jag att det var fejk, det har jag inte klickat på.
Måste/ska/kan jag göra nåt nu???
Vad stod det i länken?