Fällning.

A

attsy

Min häst har börjat fälla nu och då är det väl inte så smart o klippa eller? har mkt päls på huvudet framför allt o svettas.

om jag vill skynda på fällningen finns det något jag kan ge eller så? :)

:D:D:D

Sv: Fällning.

för att underlätta fällningen kan man tex. ge B-vitamin eller/och lite vetekli.

okej.. men "går" det o klippa nu? :) något annat man kan ge? :)

om man klipepr nu finns det ngt man kan ge för att de inte ska förstöra sommarpälsen? :)

visst kan man klippa nu men jag har inte hört talas om att det går att ge något för att inte förstöra sommarpälsen.

har man otur så kan det bli "svinpäls", sträv päls. fick klippa en av shettisarna på våren av medicinska skäl för ngt. år sedan. hon fick "svinpäls" över sommaren men när vinter pälsen kom blev den som vanligt igen.

okej.. :P då är det alltså en chansning..

men fick höra av en i stallet att det var lugnt för ´han är ju skimmel? :s stämmer det?

Liknande trådar

Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 822
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka