fallers lear f

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anna_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 897
A

anna_86

någon som vet något om denna hingst och om han äär godkänd inom aveln?

Sv: fallers lear f

Han har tävlats upp till svår hoppning och använts i avel även fast han inte är godkänd.

Jag hade en häst efter honom. Mycket trevlig och med en enorm hoppkapacitet. Dock en väldigt bestämd herre. Tyvärr drabbades han av hovbroskförbening och avled 2005, endast 8 år gammal.
Min häst blev också väldigt stor, hela 185 cm.
Jag har även träffat Lear ett antal gånger och han ger ett trevligt och angenämt intryck.

red en häst efter honom nu för ett litet tag sen otroligt snäll dam som var stor som ett hus,typ 1,78cm.Är han stor?hoppade riktigt bra men höll tyvär inte alls. Men så himmla snäll verkligen!

Han ligger nog runt 170 cm i manken men jag har en känsla av att han ger stora avkommer ;).
På vilket sätt höll inte hästen du red?

Jag tror inte att han visades.

dels var hon för tung och så hade hon lösa benbitar, kissingspine och kotledsinflamtion så vetrinärerna tyckte det var bäst att dömma ut henne,bara 10 år tyvär.det kanske är något genetiskt;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.