• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knoppan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 921
K

knoppan

Vad menar man egentligen när man säger att en häst faller ur?
Att den magrar, tappar musklerna, både och?

Sv: Faller ur

Både och skulle jag säga, men kanske främst musklerna. Är det bara fett den tappar säger nog de flesta att den helt enkelt tappar i vikt. Det intrycket har jag iaf fått.

Mjo man kan ju förbränna fett (som jag ser som samma sak som hull i det här avseendet) utan att tappa muskler. När man säger att en häst är i överhull menar man ju knappast att den har för mkt muskler.

Nä, fast jag tänker inte på "faller ur" som ett positivt begrepp, utan en oönskad viktminskning. Man kan ju "banta" sin häst på ett sunt sätt så att den behåller muskler, men tappar "fläsket" så att säga.

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Akvarietråden V