Fälla "fortare"

K

Karin-80

Har en åring med otrolig päls, ska visas i april.. ng kanske har förslag på hur man ska få igång ""fällerit"" :bow:

Sv: Fälla "fortare"

Man kan bada dom och massera med koksalt har jag hört. det ska påskynda prosessen

annars kör jag med gammla hederliga jäst och ryktsten

vi ger b-vitamin till våra hästar vid pälsfälling

första gången vi testade b-vitamin vid pälsfällning/sättning, var efter tips från tränaren. Min skimmel var väldigt besvärad och öm under den här tiden.

Vi upplevde att fällningen tog fart och gick över fortare så nu ger vi alla hästar b-vitamin:)

Hehe, det finns många knep här i hästvärlden, själv så ger jag B-vitamin och använder min snart utnötta ryktsten :D

använder oxå rykstenen de är ju skitbra!
fast inte på skimmeln, hon blir jättelessen när man använder den...ont ont..

Har inte med saken att göra, men vilken vacker häst du har på användarbilden! Vad är det för ras?

om det är mej du frågar:angel:
så är det en Frieser

du kan skålla den. har aldrig gjort det själv men vet de som har gjort det. Du tvättar hästen i riktigt varmt vatten (självklart inte så hett så att det skadar den men), så ska all den lösa pälsen följa med o hästen blir jätteblank o fin vad jag hört

Du kan ju oxå pröva med att låta lysena,helst lysrör,vara tända längre på kvällarna och tidigare på morgnarna,på så sätt "luras" hästen att tro att våren har kommit en bit längre och fäller fortare.Ett gammalt beprövat knep som jag fick rekomenderat av en veterinär.

B-vitamin och ryktsten! :) Funkar alltid för mej iaf. =)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: bobbbo
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar