Gry
Trådstartare
Läste i en tråd och undrade för tusende gången hur det egentligen förhåller sig därute- egentligen. Debatten är verkligen het härinne ang blandrasers vara eller icke vara och det kan man ju disktera, dock kanske inte i denna tråden, det är iallfall inte mitt syfte. Jag undrar, eftersom jag inte har en aning själv och verkligen Vill veta, hur det står till med uppfödare. De som säljer blandisar "oseriöst" är de fler än de som säljer renrasiga "oseriöst". Vad är oseriöst enligt er? De som inte är medlemmar i SKK men säljer enl deras regler (vilket tycks vara ganska poppis?) Eller "bara" dem som säljer till vem som? Ni förstår min frågeställning va?
Vad är det för fördelar kontra nackdelar att vara med som uppfödare i SKK? Förstår i stora drag men vissa uppfödare säjer att det är överdriven kontroll och dyrt. Personligen har jag ingen aning, frågar för att jag verkligen vill veta, eller åtminstone få en nyanserad bild av det hela.
När 101 dalamatinerfilmen gick såldes det ju mängder med dalamatiner ohc likadant med lassiefilmen osv. Många (oseriösa?) uppfödare måste ju ha gjort sig en hacka på det här? Det är "iallfall vad folk säger" ( ), stämmer det "vad folk säger"? Var det mängder med uppfödare som sålde defekta (vad den gränsen nu går?) renrasiga hundar?
Snälla gulliga, jag hoppas att ni inte gör detta till en av de där hätska trådarna om renras/blandras. Jag vill bara ha fakta så jag har lite mer på fötterna.
Tack på förhand ni som vill svara en helt rudis tjej på just dessa frågor!
Vad är det för fördelar kontra nackdelar att vara med som uppfödare i SKK? Förstår i stora drag men vissa uppfödare säjer att det är överdriven kontroll och dyrt. Personligen har jag ingen aning, frågar för att jag verkligen vill veta, eller åtminstone få en nyanserad bild av det hela.
När 101 dalamatinerfilmen gick såldes det ju mängder med dalamatiner ohc likadant med lassiefilmen osv. Många (oseriösa?) uppfödare måste ju ha gjort sig en hacka på det här? Det är "iallfall vad folk säger" ( ), stämmer det "vad folk säger"? Var det mängder med uppfödare som sålde defekta (vad den gränsen nu går?) renrasiga hundar?
Snälla gulliga, jag hoppas att ni inte gör detta till en av de där hätska trådarna om renras/blandras. Jag vill bara ha fakta så jag har lite mer på fötterna.
Tack på förhand ni som vill svara en helt rudis tjej på just dessa frågor!