Fairfield Bett

Karoliten

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?

Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?

De flesta hästar gillar bett med sötmalm. Om det är det bett jag tror så hade jag bara varit noga med att kolla så att det inte blir någon glipa där läpparna/kinderna kan klämmas mellan mundelen och bettringen. Jag har ett liknande bett men i stångbettsvariant och där kände jag igenom ett helt mässutbud av bett innan jag hittade ett (av billigare sort) som jag ansåg inte hade någon klämrisk. De andra hade mer glapp och min häst har rätt stora läppar och jag blev rädd att det skulle finnas en klämrisk.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar