Fåglar utomhus...

Sv: Fåglar utomhus...

Ingen aning! Kan fågelhobbyn vara större här nere kanske? Vet verkligen inte varför det är så.

Tja, du har ju redan fått så rikligt med svar men jag kan iallafall bidra med att vi har värmeslingor hos våra nymfkakaduor som bor i en utevoljär året runt. Inte så att det täcker hela taket, utan bara en del.

Lycka till!

Kilstjärtsparakiter är oftast aggressiva mot andra arter. min höll på å bita av foten på en av undisarna :-S

gadriel skrev:
Jag läste på ett forum att katarinaparakiter och bourkes parakit skulle fungera med undulat och nymfar, vad har ni för erfarenheter?

Sen hittade jag ytterligare några arter som verkar fungera bra i voljär, de ska vara sociala och fredliga och som enligt en bok ska klara sig utomhus om de har uppvärmt hus att gå in i. Vet ni ngt om dessa och om de skulle fungera ihop med undulat och nymf? Under förutsättning förstås att man inte ha fler fåglar än vad som får plats på den yta man har förstås och att man inta ha häckande par, är inte intresserad av att få förökning av ngn art.

Smalnäbbsparakit

Kilstjärtsparakit

prinsessparakit

barrabandparakit

bergsparakit

Barrabanderna är som rosellor eller andra stora australiska parakiter, dom går inte att ha tillsammans.
Tänk på om du funderar på att ta missanpassade fåglar att dessa inte alltid vet hur man beter sig med andra fåglar. DVS det kan bli stora problem med bråk och annat för att dom inte kommer in i gruppen.

Men jag har flera "vuxna undulater eller nymfer bortskänkes" som trivs utmärkt i min grupp också, bara man är medveten om risken och har plats för att sära på dom om det blir kivit.

Tack för tipsen :bow:

Det blir nog bara undulater och nymfar, det räcker gott. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar