Fågelspindel parning!

Sv: Fågelspindel parning!

jag kan inte gå ifrån dem iom att de trivs väldigt bra i taket precis ovanför min säng.
Ibland är jag snäll å håller en burk under dem så de trillar ner i den, så får den vara där till sambon kommer å släpper ut dem, han är liksom dig å gillar dem,hade han inte varit en sån toffel under mig så hade han haft några i ett terrarium.

Du håller ju i spindeln på kortet, du hanterade ju inte dem nyss?

okej.

Det är ingen spindel jag håller i utan skinnet som blir kvar när dom ömsar. Om du tittar på bakkroppen så ser du att den är liksom ihop torkad.

Mvh John

Otroligt vackra bilder!
Har ett par frågor;
Du skrev att hanen dår något halvår efter att den blivit könsmogen om jag förstod rätt - hur gammal blir honan?

Hur lång tid tar det från parning till färdiga ungar?

Och naturligtvis en liten kommentar; Ni som hatar spindlar - varför envisas ni med att kolla på spindeltrådar?:confused:
Och varför detta onödiga dödandet?
Själv är jag rädd för människor och grävlingar, men det innebär inte att jag slår ihjäl dom om jag skulle få besök av någon...

Svarar på din fråga om varför man tittar på dessa trådar: Det ingår i min egenbehandling av min spindelskräck, jag försöker att mildra den....

Otroligt vackra bilder!
Har ett par frågor;
Du skrev att hanen dår något halvår efter att den blivit könsmogen om jag förstod rätt - hur gammal blir honan?

Och naturligtvis en liten kommentar; Ni som hatar spindlar - varför envisas ni med att kolla på spindeltrådar?:confused:
Själv är jag rädd för människor och grävlingar, men det innebär inte att jag slår ihjäl dom om jag skulle få besök av någon...

Precis vad jag tänkte fråga!
Kan inte säga att jag är helförtjust i spindlar och skulle ha dem som husdjur, men jag tycker ändå att dem är intressanta !
Finns i så många olika arter och färger!

Otroligt vackra bilder!
Har ett par frågor;

1. Honan kan bli mellan 12-20 år det varierar lite från art till art. Har hört om B.smithi honor som sägs ha blivit upp till 30 år men jag har inte fått några säkra fakta så det är svårt att säga.

2. det varierar lite, Vissa arter gör en äggsäck efter några veckor meddans andra gör det efter några månader. Äggen kläcks sen efter 2 veckor till 3 månader efter att äggsäcken har blivit gjord då detta också varierar från art till art. Så det kan ta allt mellan bara någon månad och upp till ett halvår.

Mvh john

Då får man hoppas det tar sig och så får man vackert sitta och vänta här på att det ska dyka upp lite bebisar då! :D

Hallå!

Hade hanen inne hos honan igen igår men hon var inte med på noterna:(.

Hanen stod och trumma med bennen utanför hålan i cirka 40 min utan att hon brydde sig. Hon ville helt enkelt inte komma ut och ha lite skoj, så han besluta sig för att gå in och han åkte ut lika snabbt då honan kasta ut honom igen. Så efter cirka 1,5 timmes trummande och trånande så gav han upp och gav sig iväg och lät husse plocka ut honom igen. Så nu sitter han och väntar på att få göra ett nytt försök igen om några dagar:smirk:.

Väldigt vackra må jag säga!!
men shit va stor honan va :eek:
Vi hade en rosahårig fågelspindel på min skola.. men hon va kanske hälften så stor som din..
Men henne kunde man hantera, lät henne ofta vandra på armarna.. en väldigt social spindel må jag säga..
tyvärr så dog hon, varför vet jag inte, men vi sakffade en annan spindel, nån randig av nått slag, skitful o elak :( Men han dog ganska snabbt :o vet dock inte heller varför där...

Å jag finner heller inget jättekul i en häst som är 150 i manken, därför har jag en shettis på 1 meter istället.
Men det är väl inte kul att inte kunna göra något tillsammans med ditt djur, än bara stå å hålla i handen. Eller åker ni på spindeltränar kurser. Eller kan du ha den löst gående hemma som kommer med dina tofflor å pipa?

:crazy::crazy: alla har vi väl olika intressen? det tycker jag att man ska acceptera.
alla finner vi olika nöjen i olika saker!! :mad:

TS: helcoolt! jag själv har en himla spindelfobi, men visst är de läckra djur att titta på..!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka