Fågelråd önskas!

L

Lambi

Då vi hastigt blev fågelvakt igår åt en liten papegoja undrar jag nu lite om vad jag kan ge den att äta. Det medföljde en burk med papegojmat men kan vi ge den något annat? Frågar man fågelns familj får man höra diverse konstiga saker, mer att den smakar på allt de äter. Kommer ihåg från tv-program jag sett att det är viktigt att ge den bra mat.

Hur skall jag göra när jag skall ta in den i buren igen? Hon släpper inte alltid taget och jag kan ju inte skaka av mig fågeln. :crazy:

Är det viktigt att vi nattar fågeln samma tid som den brukar? Vi har lite senare morgonvanor och går vi upp och tar av skynket så börjar hon ju skrika efter sällskap men det blir ju många timmar med skynket om vi skall både lägga henne tidigt och "väcka" henne sent. Så, hur är det, kan vi "förstöra" om vi nattar henne senare på kvällen?

Sv: Fågelråd önskas!

EN sak kan jag tipsa om och det är att AVOCADO är absolut förbjudet att ge!!!!! Jätteviktigt, INGEN avocado!!
Det är jättegiftigt, speciellt för fåglar.

Sv: Fågelråd önskas!

Som det är nu vågar jag inte ge något.

Helt klart kan jag vänja mig vid att ha en fågel på axeln :love: Just nu sover hon med huvudet under vingen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 542
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat