Fågelhjälp.. ?

H

HoppFantasten

Min undulat har haft en sorts böld bredvid ögat ett bra tag nu, och jag undrar om någon vet vad det kan vara? Hon mår jättebra och lider inte av den på något sätt, men det ser ju inte så mysigt ut :crazy: .

Några bilder;
IM004806.jpg

IM004804.jpg

Andra ögat;
IM004783liten.jpg

Måste visa en söt bild också :angel:
IM004776liten.jpg

Hon är 5 år.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fågelhjälp.. ?

Hon är inte försäkrad eller ngt sådant så det är inte aktuellt..

Inget av mina djur är försäkrade men jag tar dem alltid till veterinär när de är sjuka. Det tycker jag är människans ansvar.

Sessan :love: :love: :love:
Så fin är hon ju, hoppas det inte är något allvarligt.

Även om jag vet vad det är och det måste göras något åt det, så kvittar det ju för hon lär ju inte få den hjälpen hon behöver.

Kanske det om vi får veta vad det är för något, men vi har inte råd att kolla vad det är för något.
Ursäkta för att vi inte har så bra ekonomi. :smirk:

Dålig ekonomi är tyvärr inget man kan skylla på. Man har tagit ansvar för ett liv och då måste man göra det bästa av saken. Jag lånade pengar av mina grannar när en av mina råttor var tvungen att avlivas.

Kanske det om vi får veta vad det är för något, men vi har inte råd att kolla vad det är för något.

nu kunde jag inte se bilderna men reagerade på att du ej hade råd

skaffar man djur så ska man tänka på att dom kan bli sjuka. och ha pengar till det annars ska man ej ha djur.så enkelt är det.

råd till att uppsöka en vet som kan säga vad det kan vara tycker jag du är skyldig undulaten.
sen får du väl ta ställning till vidare vård sen.

Dom kan nog säga mer hurvida den lider el inte...
lider den o du inte har pengar så kan du ju iaf stoppa dennes lidande..

som sagt.... man ska tänka före när man skaffar djur. skulle ngn av mina katter el hästar bli så sjuk o det gick att rädda dom med pengar skulle ja säga bil o allt ja kunde..
men det e väl bara ja:angel:

Ni får väl äta nudlar. Har man tagit ansvar för ett djur får man se till att sköta om det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 591
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar