Fågelägare

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Stoppard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 887
S

Stoppard

Ni som har flera fåglar. Hur har ni fått
dem tama? Skaffade ni en i taget och gjorde
den tam innan ni skaffade nästa?
Blev den mindre tam när den fick en partner?

Jag har fyra fåglar, varav tre är tama. Den som inte är tam kom från en djuraffär och de andra är såkallade andrahandsgojor. Mina fåglar är inte mindre tama pga att de har varandra, men fågeln från djuraffären är inte tam eftersom han inte har någon nytta av mig - han har ju kompisar redan, men för de tama fåglarna så är jag den som man kan sova med, den som kommer med mat, den som kliar mm. Jag skulle rekommendera dig att köpa tama andrahandspapegojor.

Jag har redan en andrahandspapegoja som
efter mycket tid började lita på mig, men
det är i stort sett bara jag som kan hantera
honom. Han är en äldre herre på 25-35 år och
jag har haft honom i ca 10 år.

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Valmet
·
Tjatter Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför? Jag skulle ha röd panda... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 639
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka