Fästingmedel

Hazel

Trådstartare
Kanske finns några fler fästingmagneter här..

Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt fästingområde och jag bor i skogen, det är mest ute hos mig hon får fästingar. I samma trädgård har jag i år plockat 3 stycken, hon har plockat 40... alltså 40 som sitter fast.

Finns det något medel som faktiskt funkar för att avskräcka fästingar? Känns som hon behöver dom där tabletterna man ger till hundar i detta läget.. finns ju många medel som påstår sig funka på fästingar och mygg tex men vilket funkar bäst?
 
Jag upplever att icaridin har bäst effekt, tex centaura eller renons mygg & fästing. Sen jag började använda sistnämnda har jag åtminstone fått betydligt färre fästingar. Är också en magnet som en gång fick en fästing i februari, efter en femminuters promenad på en gångväg i stan. :eek:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: cassiopeja
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 125
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 646
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp