Facebook-vissa går ej att tagga

Rosett

Trådstartare
Varför är det så att en del personer inte går att tagga när man svarar på inlägg i grupper?
Är det personerna själva som har någon inställning på sitt konto?
Nån som vet? :confused:

Det har jag också undrat! Man kan tagga vänner och vissa i grupper även om de inte är ens vänner - men inte alla.

Det är man själv som ställer in om man godkänner att andra taggar en, finns olika inställningar för både bilder och text inlägg, innan kunde man även tagga icke vänner nu verkar det inte funka oavsett vad de har för inställning. Det som är irriterande är att man ser ingen skillnad när man taggar om det är så att de lagt in att de skall godkänna först eller om de helt enkelt inte godkänner tagg alls. Det är ju liksom bra att veta när man taggar i syftet att de skall se det om de får det (vilket händer om de lagt in om godkännande) eller inte.
Fb är överhuvudtaget jäkligt irriterande just nu eftersom de ändrar allting hela tiden och inte ens hinner ändra sina information/hjälpsidor ens vad som gäller. Just nu tex kan man inte som ickevän kommentera på officiella poster trots att det skall gå och man ser det ju inte själv att det är så om ingen säger något. Råkade se av en slump när jag var inne på en ickeväns profil att det inte gick att gilla eller kommentera på de officiella posterna och började ana varför jag fick egendomligt lite respons på bilder jag lade ut på en öppen gruppsida och bad en väns sambo som jag inte är vän med att kolla bilderna och mkt riktigt de går inte att kommentera eller gilla om du inte är vän med mig trots att de ligger som offentliga. Med tanke på att det bara är 2 av mina vänner som också är på den sidan så var det ju jättegivande.

Dt beror på om de är medlem i en grupp eller inte också. Är gruppen sluten så kan man inte tagga andra som inte är medlemmar

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har för tillfället en lånetelefon och när jag är inne på Facebook så kommer det ett "plopp"-ljud när jag gillar ett inlägg och ett...
Svar
2
· Visningar
446
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 811
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 434
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar