Få utlopp för ilska/frustration...

Kalaspinglan

Trådstartare
Det stora älsklingen har jobbat ovanligt mycket dagtid, och den lilla älsklingen är förkyld och sover ovanligt dåligt på natten (jag har för andra natten i rad sovit ca 3 h, totalt).

Själv försöker jag, i vanlig ordning, vara en god mamma och räkna till hundra baklänges för att svälja frustration, ångest, ilska och allt vad det nu kan vara och inte låta det gå ut över min stackars familj (framför allt lillplutten).

Nu känner jag mig, gravid i vecka 27, om möjligt ännu mer labil. Ena sekunden vill jag bara lägga mig och grina, nästa sekund vill jag hoppa och skrika och kasta saker i väggen. Minsta lilla motgång får mig att tappa fotfästet.

Jag behöver få utlopp för allt jag stänger inne, hur fasen ska jag lyckas med det? Kan inte åka och rida, vara ute på långa sköna promenader med vovven eller åka och träna pga mina foglossningar. Sova borde jag väl göra, men jag har just nu ingen som kan ta hand om bäsing, dessutom kan jag inte somna... Sambon jobbar dessutom i helgen och i princip hela nästa vecka.. kanske borde be honom ta ledigt "vård av sambo"?

Hur gör ni för att släppa ut all instängd frustration?
 
Senast ändrad:
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Det finns ingen annan som kan hjälpa till med lillkillen ett par timmar ett par dagar i sträck så att du kan vila och ta det lugnt?

Synd att jag inte känner varken honom eller er :D Jag är ju förskollärare så jag är ju van vid alla möjliga barn *fniss*
 
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Det finns ingen annan som kan hjälpa till med lillkillen ett par timmar ett par dagar i sträck så att du kan vila och ta det lugnt?

Synd att jag inte känner varken honom eller er :D Jag är ju förskollärare så jag är ju van vid alla möjliga barn *fniss*

Å vad du är snäll... Filip är väldigt oblyg och social, så det är nog inga större problem. Å andra sidan så är ju detta ännu en period som måste gås igenom. Jag menar, jag kan ju knappast vara den enda föräldern i denna värld som bara "får nog" ibland?

Ni som har trotsiga treåringar, hur fixar ni det? Eller tonåringar.. :S
 
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Jag har liksom kommit ur frustrationskurvan men om jag hade haft den kvar hade jag investerat i en riktig boxningssäck med bra handskar till. Den hade fått sig ett eller annat ovett ;)
 
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Fast bara för att man skulle få avlastning säg 2-3 h per dag under en arbetsvecka så har man ju inte misslyckats eller inte klarat av det. Det är ju helt naturligt och sunt att man behöver vila med bebis i magen och 3 h nattsömn... Kroppen orkar inte med hur mycket som helst hur väl man än vill.

Men annars skulle jag nog försöka vara ute så mycket som möjligt (i vätan) så att Filip kan rota runt själv och du kan sitta och ta det lugnt :) Det skulle iaf hjälpa mig om jag var frustrerad!!
 
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Fast bara för att man skulle få avlastning säg 2-3 h per dag under en arbetsvecka så har man ju inte misslyckats eller inte klarat av det. Det är ju helt naturligt och sunt att man behöver vila med bebis i magen och 3 h nattsömn... Kroppen orkar inte med hur mycket som helst hur väl man än vill.

Men annars skulle jag nog försöka vara ute så mycket som möjligt (i vätan) så att Filip kan rota runt själv och du kan sitta och ta det lugnt :) Det skulle iaf hjälpa mig om jag var frustrerad!!

Bra idé. Han trivs väldigt bra ute, och vi har mycket skog runt knuten som han kan titta, känna och smaka (!!!) på. Så kan jag passa på att sparka lite fotboll med hunden samtidigt. Vi har ju faktiskt en lekpark här intill också...

Frisk luft gör underverk med humöret! :D

En av mina styrkor är nog ändå att jag faktiskt vågar berätta om mina känslor (ett sätt att ventilera i alla fall), och jag känner mig inte på något sätt värdelös som inte orkar hantera allt som händer. Det är skönt, för trots periodvis dålig självkänsla/förtroende så är jag ändå övertygad om att jag är en fantastiskt duktig mamma. :D
 
Sv: Få utlopp för ilska/frustration...

Det tror jag också! Oerhört värdefullt att faktiskt kunna säga att nu är jag trött! :bump:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 769
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 481
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 304
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 302
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp