Få rent kokosmatta

sthu

Trådstartare
Går det få rent en kokosmatta?
En sån här närmare bestämt
1723369869987.png

Ena katten hade en olycka på den (💩) och förutom att jag inte vill ha bajsfläck på mattan vill jag givetvis att det inte ska hända igen.
I skötselråden står det
Ej vattentvätt.
Ej klorblekning.
Ej torktumling.
Ej strykning.
Ej kemtvätt.
Dammsug och skaka dörmattan regelbundet

Tips på hur jag kan få den ren?
 
Går det få rent en kokosmatta?
En sån här närmare bestämt
Visa bifogad fil 151142
Ena katten hade en olycka på den (💩) och förutom att jag inte vill ha bajsfläck på mattan vill jag givetvis att det inte ska hända igen.
I skötselråden står det
Ej vattentvätt.
Ej klorblekning.
Ej torktumling.
Ej strykning.
Ej kemtvätt.
Dammsug och skaka dörmattan regelbundet

Tips på hur jag kan få den ren?
Jag tycker att en matta som inte alls går att tvätta känns lite...engångs? Tänker att det bara är att köra på med lite vatten soch såpa och se vad som händer, om alternativet är att kasta den :) ?
 
Ah, skulle lagt till i trådstarten att jag testat vatten och såpa redan. Miss av mig.
 
Går det få rent en kokosmatta?
En sån här närmare bestämt
Visa bifogad fil 151142
Ena katten hade en olycka på den (💩) och förutom att jag inte vill ha bajsfläck på mattan vill jag givetvis att det inte ska hända igen.
I skötselråden står det
Ej vattentvätt.
Ej klorblekning.
Ej torktumling.
Ej strykning.
Ej kemtvätt.
Dammsug och skaka dörmattan regelbundet

Tips på hur jag kan få den ren?
Jag dränkte min i grönsåpa och spolade väldigt rikligt med trädgårdsslangen och lät den ligga och torka i solen. Väl använd matta i sadelkammaren och jag tyckte den blev fräsch igen 🙂 om den har några skötselråd om vad den tål och inte vette fasen men 🤷🏻‍♀️
 
Jag dränkte min i grönsåpa och spolade väldigt rikligt med trädgårdsslangen och lät den ligga och torka i solen. Väl använd matta i sadelkammaren och jag tyckte den blev fräsch igen 🙂 om den har några skötselråd om vad den tål och inte vette fasen men 🤷🏻‍♀️
Ungefär det jag jag testat, men fläcken är kvar..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp