Få rent bäddmadrass

Energi

Trådstartare
Barnet har kissat i våran säng, den enda gången vi inte hade plastad frotté.. bäddmadrassen är TJOCK, helt omöjligt att maskintvätta.

Prövade ha på bikarbonat och potatismjöl och det sög upp fukten men lukten är kvar.
Hur får jag bort kisslukten?

Barnet har kissat i våran säng, den enda gången vi inte hade plastad frotté.. bäddmadrassen är TJOCK, helt omöjligt att maskintvätta.

Prövade ha på bikarbonat och potatismjöl och det sög upp fukten men lukten är kvar.
Hur får jag bort kisslukten?

Spraya ordentligt med ättika utspädd med vatten. Luktar mycket ättika först, men det försvinner när det torkat.

Tack! Hur mycket ska ättikan spädas?

1 del ättika + 3 delar vatten brukar fungera bra. Eventuellt kan du ta lite, lite starkare för att vara extra säker på att det biter, det gjorde jag efter att min katt haft en kissolycka inne och det fanns inte minsta spår av lukt kvar när jag skurat klart.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 550
Senast: cherie
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 201
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V