Få med sig all utrustning på tävling

T

Tunrosan

Hej!
Hur bär ni er åt för att lyckas få med all utrustning på tävling?Man brukar alltid glömma täcke,hjälm, en gång hade jag glömt sadelgjorden:angel:

Så nu får det vara slut på med att glömma!
Kom med era tips och sej hur ni gör!?:cool:

Sv: Få med sig all utrustning på tävling

Jag har också alltför lätt att glömma så jag har en lista jag går efter varje gång vi ska iväg på tävling. På den står precis ALLT från sadel o träns till hö och morötter.... Skulle inte klara mig utan den..

gör en ordentlig, genomtänkt lista,
med saker du ska göra, och saker du ska packa.
inte svårt:banana:

Ååå det verkar bra :idea:

Nånn mer som har förslga??:banana:

Innan jag åker så går jag igenom hela tävlingsdagen i mitt huvud och lägger särskild fokus på all utrustning, så är det bara att checka av om allt är i bilen. :idea:

det där med lista använder jag. men jag brukar glömma ibland ändå (oops) packa gärna med dig saker som du kan packa ner dagar i förväg. jag kan rekomendera "ikea-kassar", ni vet, såna där blåa. de är jättebra att ha grejer i och då vet man vart man har det. men lista är det bästa alternativet

Själv har jag jobbat som häst skötare i många år, det var ju då mitt ansvar att få med sig allting, det handlar om listor i början sedan rutin och nu memorer jag allting i huvudet, man har en ramsa man säger på samma sätt varenda vecka så lär man sig tillslut, alltid en extra check. !

Börja med att tänka vad hästen har på sig och behöver.
Tex. vad har han på sig när jag tävlar, vad gör man efteråt kanske sätter på ett visst täcke, sedan får han mat och lastas.

Vad har jag på mig, vad behöver jag. !:D

Ha en lista i transporten med alla saker som ska med. Boka av listan när du packat in sakerna....

Det är fantastiskt bra med listor! Jag lyckades ändå alltid glömma något, så jag gjorde ett stort hål i plånboken och köpte en tävlingsutrustning till pållen. Scabrak, sadelgjord, ett täcke, benskydd, några borstar o.dyl. Sen hade jag dem alltid i en färdigpackad låda. När man kom hem var det bara att tvätta och packa ner igen. Då behövde jag bara tänka på häst, sadel och träns när dagen kom. OBS! Jag hade mina papper där i också, för att inte glömma dem. Men om du ska ha det är det nog inte dumt med ett lås på. Man vil ju inte gärna bli av med dem...

Jag brukade också glömma nåt förr (men nu har jag inte glömt nåt på hela tre månader = rekord:bow: )... en gång för länge sen glömde jag (fast det var mamma som packade :p) sadeln på en hopptävling... inte så smart. Jag fick dispans att starta ändå, trots säkerhetsreglerna (fast det var ju bara CR) och under tiden åkte mamma och hämtade sadeln till nästa klass (vi hade tur: det var bara 3 mil till tävlingsplatsen)... och första hopptävlingen i år glömde jag sadelgjorden (jag hade bara skrivit sadel på listan, tog för givet att sadelgjorden skulle hänga med men den hade andra tankar), domaren ropade ut i högtalarna om nån kunde låna ut en sadelgjord till en C-o en D-ponny. Piinsamt. En annan gång red jag in på banan utan nrlapp... Fast jag har iaf aldrig lyckats glömma hästen :D

Göra iordning alla sakerna,putsa,lägga fram och kanske t om packa dagen innan. Skriv en lista och lägg fram den där du ser den när du vaknar.Gå igenom alla sakerna innan du åker iväg.
Jag måste packa själv.Annars glömmer jag saker!

har aldrig glömt ngt :)

men skriv en lista och prica av ,måste väl vara det lätaste
jag hade ingen lista men dubbelkolalde att allt var med innnan vi körde

ZANDRIZZZ
haha, vilken tur. det skulle nog inte bli så lyckat utan hästen!
en gång glömde jag min gelpad. det fick jag väl klara mig utan med värre var att när vi skulle lasta ur så var det min syster som skulle ta ut honom medan jag gick till sekretariatet. hur hon bar sig åt vet jag inte men tyglarna lyckades iaf fastna i mellan väggen så att hästen drog sönder tränset! sidostyckena gick av. det var nog inte så väldigt bra kvalitet i det tränset fast det var Hubertus. min pappa som fällde ner luckan lyckades få tag på honom innan han stack och min syster kom med en grimma. som tur var har jag alltid med mig två träns till en tävlig, jag vet inte varför men det har jag alltid haft

Vi packar allt kvällen innan. Men nu har vi sådana rutiner att vi har ilika områden vi ansvarar för. Både vid packning, när vi gör i ordning hästen och på tävlingsplatsen. Det är jättesmidigt. Det värsta vi har glömt är nummerlappen och sporrarna till en regional dressyr(man får inte tävla utan där)...

Foxy_Escada skrev:
ZANDRIZZZ
haha, vilken tur. det skulle nog inte bli så lyckat utan hästen!
en gång glömde jag min gelpad. det fick jag väl klara mig utan med värre var att när vi skulle lasta ur så var det min syster som skulle ta ut honom medan jag gick till sekretariatet. hur hon bar sig åt vet jag inte men tyglarna lyckades iaf fastna i mellan väggen så att hästen drog sönder tränset! sidostyckena gick av. det var nog inte så väldigt bra kvalitet i det tränset fast det var Hubertus. min pappa som fällde ner luckan lyckades få tag på honom innan han stack och min syster kom med en grimma. som tur var har jag alltid med mig två träns till en tävlig, jag vet inte varför men det har jag alltid haft

Min ponny drog också sönder tränset på en tävling, men jag fick låna av en kompis. :idea:

Apropå lösa hästar; ponnyn tog en promenad ibland på stora meeting. Jag veti fan hur hon gjorde, men hon stod och sparkade på boxdörren tills den gick upp, trots att man band med grimskaft och grejer. Tur att hon var så snäll, bara att ta i manen och leda in henne igen. :rofl: Till slut fick vi sätta stallskåpet för, vilket inte känndes helt bra pga av säkerhetsrisken med det, men det är ju inte så säkert att ha en lös ponny traska runt heller. :o

Packar allt kvällen innan , har då en lista med ALLT uppskrivet som jag prickar av på.
På morgonen innan allt lastas ut i bilen prickar jag av allt igen.

Så där gör jag också, vad ska han ha när han gör det och det, vad ska jag ha när jag gör det och det. Jätte bra tycker jag, jag är så glömsk så jag glömmer till och med lista hemma!:o:rofl:

Har listor i datorn. ja listOR :D En för träningshelger, en för hopptävling, en för utställning och en för dressyr.. Phu :p
Brukar kolla igenom listorna ibland för att se om något fattas, kanske jag hade glömt skriva upp något som visade sig behövas osv.
Sen packar jag ofta kvällen innna. Pappa får köra fram transport och bil, jag packar i tävlingskassen (ikea-påse), checkar av listan, ströar transporten och så. Allt ska helst vara klart innan tävlingsdagen.

Gör en nogrann lista där allt är uppskrivet...Annars är det bra att ha typ två olika "påsar" eller bagar där det står uppskrivet vad som ska ligga i.. T ex en bag för skydd och täcke, borstar osv osv..

jag tycker det är jätte roligt att packa till tävlingsdagen/arna
Packar allt dagen innan..putsar åh fixar till hästen M.M. :d

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka