Få loss brodd

S

Spirelli

Behövewr tips på hur man får bort brodd som sitter som berget.
Tack på förhand

Jag använder mammas sambo. (Stor stark karl på ca 2 m och 130 kg) Vill du låna? :D

5-56, WD-40 eller liknande smörjande, rostlösande medel är bra. Jag fick ta till både det och stallägarens man i våras, innan hästen var helt utan brodd :o.

5-56 och BRA verktyg och gärna vara två, en som håller fot och en som skruvar ur brodd :D :D :D

Kan ju se om jag hittar nån sån i närheten, annars hör jag av mig! :rofl:

Innan du går lös på omgivningens karlar kan du prova med en större, jättestor skiftnyckel, ju större destu bättre. Det kommer säkert att räcka! ;)

Se bara till att du har hjälp med att hålla hoven ordentligt så du inte vrickar till kotan nar du meckar med skiftnyckeln!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
271
Senast: Jeps
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur