Få katthonan tjockare?

S

slewg

Någon som har haft en diande katthona och har tips om hur man kan få henne att gå upp i vikt? Hon äter som en häst och diar knappt längre (visserligen har hon alltid varit ganska smal men nu är ungarna 9v), samt är avmaskad och har ett gott humör och normalt beteende.

Jag har läst bland annat att man kan låta katten fasta i ett dygn för att sedan ge den kokt kyckling och sedan bygga upp för att återskaffa normalt intag, någon som försökt med detta eller har tips om bra mat från RC eller liknande?

Sv: Få katthonan tjockare?

Du kan ju också ge kattunge-foder, för katter under 1 år. Den är extra proteinrik och fettrik, det brukar man ge till diande katter, dräcktiga katter.

Sv: Få katthonan tjockare?

Dom flesta digivande honorna är tunna, det är inte nått att oroa sig för. Dom går upp i vikt när ungarna slutar dia och hon själv kan tillgodogöra sig all mat. Min gick på kattungefoder under hela tiden, det kan ta några månader för dom att bygga på sig allt igen, men det kommer.

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Vi har en honkatt som är 13 år. Hon älskar mat! Hon väger 5.2 kg och är tjock. Hon är mest inne. Hon får gå ut men är i stort sett bara...
Svar
16
· Visningar
810
Senast: Lilla
·
Katthälsa Har ett antal stallkatter, tre av dem är väldigt små varav två också är väldigt smala, 1 är väldigt tjock, 2 är "normalhull". De tre små...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: Rufss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama