Jag har inte läst igenom hela tråden men dock lyckats få vuxen RCtorris att gå över till blötmat.
Pälsfröken här är
inte matfriare så fick vara envis och försiktig.
Testade det mesta jag kunde köpa och till slut var det billiga Coop, mat för en riktig katt som dög och var gott! (3 burkar för 19kr helt okej för mycket fick slängas i början)
Inte bra innehåll men tog det som steg 1 att gå från torrisarna för att ha en stabil tid med det innan steg 2 börjades, över till mjau ( konservburk, bra innehåll).
Nu äter hon det helt okej och en och annan smula rått kött ibland.
Trixtips:
Jag satsade på lite mat dagtid och kväll/mat mer, fungerade bäst med dom envisa små nattdjuren.
Utnyttja jaktlusten, göm maten på olika ställen och/eller under lock, jag anv. microlock, syltburkslock osv.
Olika skålar i varandra för att få jobba.
( tänk aktivitetsskål men går bra göra egna? Jag testade vad jag kom på, äggkartong, lustiga formade skålar, äggkopp i matsalen med fodret i osv osv...)
Om man kan hantera det så är blod en riktig bra grej, går att köpa fryst nötblod på vanliga butiker men kan behöva beställas ibland.
Jag tinade det, hällde i istörningspåsar och frys igen direkt.
OBS! Kort hållbarhet tinat så var noggrann och tina det så kort tid det går.
När det skulle anv. tinade jag en tärning och tog bara ytterst lite.
Skulle säkert kunna skriva mer om det men kommer inte på just nu, dock finns det ett antal inlägg om Pälsfrökens och min kamp.
Stort lycka till.