Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur får jag kisse att äta blötmat?
Hon är uppväxt på torrfoder och ganska kräsen.
Det enda som går hem är Mjau noga utvalt kalkonmousse och Gourmet (som ju innehåller socker). Har provat flera olika märken och smaker men det mesta hamnar i soptunnan.
Tips?
För att det är bättre för dem.Ja varför måste katten äta blötmat? Ge den bra mat som den gillar Min katt äter enbart torrfoder/veterinärfoder och han vill inte ens ha tonfisk på burk när jag försökt, så han får fortsätta med sin dietmat (är något överviktig) haha.
Mush totaldissades. Applaws torrfoder gick däremot hem.
Får väl acceptera att hon är en torriskatt..
Största problemet är att få tag i bra blötmat.Surprise, surprise Det går att fasa över till blötmat, men som sagt, det är en låååååång och envis kamp som kräver tid, pengar och tålamod. Särskilt när katten glatt äter en sorts blötmat, man springer jublande ut och köper en låda och sedan dissas den totalt
Tålamod och kompromiss är det enda receptet, och ja att inte ge upp en gång för då är man tillbaka på ruta -100.
Bra tips, det testar jag!På vissa funkar det att blanda lite blötmat med torrisarna och sedan öka mängden blötmat efterhand för att fasa ut torrfodret. Kan ju vara värt att testa?
KattlogikMina accepterade inte iblandat torrfoder dock, när bitarna började lösas upp blev de äckliga.