Få journaler.

D

Dundret

Vet inte om jag lagt tråden rätt men..
Min häst är T-märkt för en skada.
I hans veterinärintyg står det ataxi relaterad till cns störning (trolig) men att han funkar för lätt ridning.
Jag har aldrig fått klart besked av f.d ägare hur han fick skadan, när och hur och ifall han är behandlad och var och när och hur.
De säger att han fått skadan av ett skärsår i halsen där han har ett ärr som unghäst men vet inte när biverkningen av de kom.

Jag tror han har blivit behandlad på ett djursjukhus men inte om det var för hans ataxi eller för sjävla såret.

Jag vill veta om de har undersökt han och vad för ev behandlingar så jag undrar om man kan eller rättare sagt har jag väl rätt till journalerna som ägare?

Sv: Få journaler.

Skadar inte att fråga nej - kanske säger dom ja eller kanske nej, men då vet du för att du har frågat. Lycka till nu.

Dundret skrev:
Jag vill veta om de har undersökt han och vad för ev behandlingar så jag undrar om man kan eller rättare sagt har jag väl rätt till journalerna som ägare?

Nej, det är de fd ägarna som måste begära ut journalerna åt dig.

hmm..undra hur stor chans det blir att man kan få dem då..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst till en familj som absolut ville köpa den till sin dotter som förälskat sig i hästen. Dom har först fått ha den på...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Min hund fick ett ganska djupt skärsår i veckan. huden hade fläkt upp sig med hudflikar, men det var inte jättestort, 2 cm i längd...
Svar
12
· Visningar
3 556
Senast: Digbil
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 463
Hästvård Har en häst som två år tillbaka blivit halt efter vintervilan. Vet. har inte kunnat hitta någon förklaring till hältorna, blev röntgade...
2
Svar
28
· Visningar
3 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?