Få in känd stamtavla i pass utan?

jasseeh

Trådstartare
Hej!

Har mina funderingar på att köpa en häst som har känd stam men står som okänd i passet. Kan man få in den där på något sätt eller är det helt total kört? Även om man får kontakt med hingstägaren och dom kan intyga att hon är efter den hingsten? :D

Tacksam för snabba svar!
 
Sv: Få in känd stamtavla i pass utan?

DNA-test mot båda föräldrarna samt att alla former av licenser/avgifter är lösta. Det bästa är att kolla med förbundet man tänkte registrera om hästen i.
 
Sv: Få in känd stamtavla i pass utan?

Jag skulle kolla med förbuntet först, då det inte alltid är billigt. Jag har nämligen en häst som har känd stam med står okänd i passet. Skulle jag registrera stammen på min häst skulle det kosta 10 000:-
 
Sv: Få in känd stamtavla i pass utan?

Jag har reggat en häst med hjälp av dna hos SH, det kostade ca 750 kr per dna prov (mamma, pappa, föl) och sen den vanliga registreringsavgiften, tror runt 900 kr.
 
Sv: Få in känd stamtavla i pass utan?

Det första du ska göra är att ta reda på varför man har valt att regga utan stam om man vet stammen.
Ofta är det för att man inte har betalat avgifterna till hingstägaren. Om det är så kommer du att få betala den skuld som finns innan du kan få in stammen. Beroende på hingst och hur gammal hästen är kan det bli en en hel del pengar.
 
Sv: Få in känd stamtavla i pass utan?

DNA-test mot båda föräldrarna samt att alla former av licenser/avgifter är lösta. Det bästa är att kolla med förbundet man tänkte registrera om hästen i.

Du som brukar ha koll på asvh's regler, vet du vilka kostnader det innebär att komplettera en stamtavla som det står okänd på hingstsidan, stoet finns och är korrekt?

/Camilla
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 245
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 472
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 254
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp