Få ihop våra liv?

Nillizan

Trådstartare
Snart kommer lillen och jag och sambon hade funderingar på dagis och våra arbetstider och sådant. Vi tänker alltid några steg i förväg, gillar att diskutera framförallt! ;)
Sambon jobbar nästan lite mer än heltid och gör 1-2 kvälltjänster/vecka. Samt är borta högst 11 dygn i taget under övningsserierna. Och sammanlagt så blir det 3 månader han är borta under 1 år.
Jag jobbar i normala fall 75% och har möjlighet att lägga arbetsdagarna så de blir "hela" och kan påverka hur och när jag vill jobba. Ett måste är ju ett kvällspass i veckan och arbeta varannan helg. Vi får pussla helt enkelt, eller rättare sagt gå efter hans schema, då det är svårare för honom att påverka sin arbetstid. Men de dagar det krockar totalt, tar ni in en barnvakt då?

Här i min kommun så finns det inga kvällsöppna dagis. Och hur gör ni gräsänkor under tiden eran respektive jobbar borta under en längre tid? Tillåter eran arbetsplats att ni jobbar dagtid under den period barnets pappa är borta ex. på övning?

Hur gör ni för att det ska gå ihop? *nyfiken*

Sv: Få ihop våra liv?

Jag tycker det låter lite knivigt att få ihop? Men allt går ju om man vill :)
ev. kanske du kan söka nytt arbete där du bara arbetar dagtid?

Har ni någon engagerad mormor/morfar/farmor/farfar? Eller moster/morbror/faster/farbror kanske?

Elinas farmor och farfar hade henne en dag i veckan från att hon var ca 8 månader tills hon var ett år. Inte helt hela dagar och inte precis varje vecka, men ändå. Hon har ett jättestarkt band till dem nu och det funkade jättebra trots att hon var så liten (jag och pappan jobbade 50% var). Däremot var det inte alltid lätt för mig :p

Jag vet att en tjej på jobbet betalar sin syster (som pluggar) för att ha hennes dotter 2 dagar/vecka (dottern är 18 månader tror jag).

Sånt där går att lösa om man har bra familj, kan du kanske börja luska redan nu om du har några villiga kandidater?

Känns som att vi har prefekta jobb och arbetstider faktiskt.
Jag jobbar dock bara 70%, men i butik som ger bra OB.Kommer inte gå upp i full tid i början i alla fall, sen får vi se om jag blir erbjuden detta senare.

Jag jobbar antingen 6-15, 10-19, 14-19 eller 16-22.
Första och sista alternativet är ju bäst. Antingen är jag hemma tidigt, kan själv hämta på dagis eller så gör sambon det (han jobbar 7-16 varje dag, 7-13 fredagar), och så har vi hela eftermiddagen tillsammans.
Eller så börjar jag 16, då kan barnet vara hemma från dagis med mig, sen tar sambon över när han kommer hem. Jobbar jag ngn annan tid så har min sambo all möjligheter att både lämna och hämta.

Så jag känner mig fullkomligt lugn inför detta faktiskt.
Vad gäller barnvakt så kommer mina föräldrar troligen flytta in i samma kommun som oss, så de kommer säkerligen ställa upp. Dock känns det inte som det behövs så mkt ändå!

Har ju svärföräldrar, men båda jobbar ju också oregelbundet.
Det blir nog att pussla...

Liknande trådar

Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
2 027
Senast: mumin
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 316
Senast: BusBarro
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 712
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Tänkte skriva anonymt men det fick bli såhär ändå, det är inte så noga. Hoppas någon orkar läsa även om det blir lite långt. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka