Min häst har alltid varit ganska seg på hjälper (köpte henne direkt efter inridning). Hon håller väldigt mycket i bettet, biter sig fast men hon blir inte tung på handen. Hon ger lätt efter nog, men håller i bettet så de känns inte som en ärlig eftergift. Man måste hela tiden göra något för att hålla henne att tugga på bettet, komma riktigt åt med skänkeln. Men där är nästa problem, hon reagerar väldigt trögt på skänkeln. Jag använder mig av hela skänkel och har även tyngden på inner sittben men ändå går det långsamt. Man måste liksom gunga till hela kroppen för att hon ordentligt skall flytta sig. Men detta gör det jätte tungt att rida. Hon har även svårt för tölten så när ja har henne fin, eftergift, baken trampar i kors och jag ber henne gå fram i tölt så går de bra ibland. Men oftast när hon reagerar så långsamt, så har man redan tappat baken å eftergiften. Ibland måste man "väcka" upp henne med lite galopp. Spö reagerar hon inte över huvudtaget på.
Den här texten fick henne att låta verkligt tråkig, men hon är en rolig häst att rida. Pigg också, men reaktionen är så långsam.
Tack om nån kan komma på något man kan göra, övningar eller nåt
//Mauni
Den här texten fick henne att låta verkligt tråkig, men hon är en rolig häst att rida. Pigg också, men reaktionen är så långsam.
Tack om nån kan komma på något man kan göra, övningar eller nåt
//Mauni