Få hästen i form.

P

piupau^^

Hej. Ja har en finnhäst som kom ti oss i början av juli. Före de gick den 2 månar på bete så den var ganska fet när den kom. Jag har ridit den regelbundet, alltså minst 6 gånger/ vecka. Hon är lite svankbent(eller va de no sen heter när knäna är lite inårböjda) men int alls mycket, ja ha int tänkt tävla mycke me henne heller. Så nu har jag en fråga, ja sku vila ja henne o. gå ner i form. Hon är endast grundriden så ja sku gärna få ltie tips, att få lite hjälp att komma längre me henne :D Tips som ja kan göra när ja rider henne. :D Hoppas ni föstår :D

Sv: Få hästen i form.

Hej. Ja har en finnhäst som kom ti oss i början av juli. Före de gick den 2 månar på bete så den var ganska fet när den kom. Jag har ridit den regelbundet, alltså minst 6 gånger/ vecka. Hon är lite svankbent(eller va de no sen heter när knäna är lite inårböjda) men int alls mycket, ja ha int tänkt tävla mycke me henne heller. Så nu har jag en fråga, ja sku vila ja henne o. gå ner i form. Hon är endast grundriden så ja sku gärna få ltie tips, att få lite hjälp att komma längre me henne :D Tips som ja kan göra när ja rider henne. :D Hoppas ni föstår :D

Du kan ju börja med att mjuka upp henne i båda sidorna, genom ledande tygeltag. Och när du ska börja rida henne i form, så gör du det på volter i början, lättast för dom att lära sig då.

Tack fö hjälpen :D Ska testa ida kanske xD

Oops xD Igään fääl :P De heter svankbent, asså andra väägen av bockbääänt :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Hästvård Flytta tråden om en ligger fel! Hejsan! Har en shettishingst på 5år, han har varit frisk hela livet (lite övervikt i yngre år...
Svar
17
· Visningar
3 559
Träning Okej, nu behöver jag hjälp med att få lite tips och råd om vilken ände jag egentligen ska börja i! Jag har letat bland trådarna här på...
Svar
13
· Visningar
1 875
Senast: Brille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama