SiZo
Trådstartare
Och stressa fram ännu mer matvägran? Bra planMen är det så allvarligt får du ju åka in till klinik.
Eller ringa ut distriktarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och stressa fram ännu mer matvägran? Bra planMen är det så allvarligt får du ju åka in till klinik.
Eller ringa ut distriktarna.
Men om hästen inte äter så har du ju inte så många andra alternativ. Att låta den svälta går ju inte.Och stressa fram ännu mer matvägran? Bra plan
Nej men någonstans tar den mentala energin slut. Den tog slut tidigare idag, så är det bara. Jag tog en paus, åkte från stallet och satte mig på en parkering och grät en timme.@kimmis87 Aha då missuppfattade jag. Känns dock inte rätt ens djurskyddsmässigt att säga att "det är upp till hästen". Hästen berättar med all tydlighet att något är fel genom att inte äta. Det är din skyldighet att se till att hitta orsaken och inte låta hästen svälta. Och nej, du har inte på långa vägar än gjort "allt du kan".
Nej men någonstans tar den mentala energin slut. Den tog slut tidigare idag, så är det bara. Jag tog en paus, åkte från stallet och satte mig på en parkering och grät en timme.
Kl
Världens bästa veterinär inte bara svarade på sin lediga dag, hon kommer även ut! Hoppas nu verkligen att vi hittar något konkret. Jag håller på att gå sönder!
Nej men någonstans tar den mentala energin slut. Den tog slut tidigare idag, så är det bara. Jag tog en paus, åkte från stallet och satte mig på en parkering och grät en timme.
Kl
Världens bästa veterinär inte bara svarade på sin lediga dag, hon kommer även ut! Hoppas nu verkligen att vi hittar något konkret. Jag håller på att gå sönder!
Nu har vi tagit prov på lever, njurar, albumin och inflammatoriskt nånting.
Hon misstänker inflammation i tarmen så det blir remiss till Ultuna. Undertiden ska vi behandla som att hon har en sådan inflammation. Plus att hon får kortison intramuskulärt varannan dag för att få mer aptit.
Ja. Det verkar vara en jävligt tråkig diagnos baraJätteskönt att du fått hjälp av veterinär med misstänkt diagnos, lämplig behandling och remiss till klinik.
Ja. Det verkar vara en jävligt tråkig diagnos bara
Skönt att ni fått hjälp och hoppas hon svarar bra på behandling. Prova att googla på engelska- inflammatory bowel disease horse så får du mer info.Sitter och försöker googla fram vad det kan innebära. Men jag har nog aldrig varit med om så lite information. Det mesta kommer från buke och där verkar det vara typ 50/50 om hästarna har klarat sig eller inte.
Det känns jävligt tråkigt faktiskt.
Får jag ta bort henne så slutar jag nog med hästar ett tag åtminstone.