Få bort kisslukt.

S

Spider84

Suck...våra små kattungar har använt sig av området bakom vår tv-bänk med 120sladdar på golvet som kattlåda.
Sladdarna hade ändå behövt bytas så de ska kastas och ersättas.
Jag provade att göra rent grundligt med både yes och ...totalt hjärnsläpp...sånt man skurar golvet med?

Men det luktar bara ännu värre nu. :crazy:
Vad ska jag använda på golvet för att få bort det. Är parkett golv ska tilläggas.

Sv: Få bort kisslukt.

Jag tvättade mitt parkettgolv lite försiktigt med ättika när ena katten pinkat där. Lukten försvann faktiskt - men då var jag snabb och tog det direkt när det hade hänt.

(Sen kramade jag ur citron på golvet och lät t o m lite fruktkött ligga kvar i några dagar för att katterna inte skulle gå dit igen)

Det här har nog grott in lite eftersom vi inte upptäckte det direkt.

Ska prova med ättika och sedan citron om det inte hjälper helt.

Fenom är ett pulver du kan skura med också, det tog bort pisslukten från våra golv.

När du har tvättat golvet,lukten ger sig,det är bara bebisar som kissat,värre med vuxna katter..Men strö svartpeppar bakom,då sätter dom sig inte där igen!

Akut!!

Eftersom här fanns en tråd använder jag den istället för att göra en egen...

Katten har kissat ner madrassen (tjock) till sängen, vad göra? Hur få bort lukten?

AKUT!

Sv: Akut!!

Eftersom här fanns en tråd använder jag den istället för att göra en egen...

Katten har kissat ner madrassen (tjock) till sängen, vad göra? Hur få bort lukten?

AKUT!

Madrasser som inte går att tvätta är svåra. Jag vet ärligt talat inte om det går. Det finns ett pulver som heter Yocoair som säljs på t.ex. Clas Ohlson som man strör ut på den nedkissade fläcken och låter vara där över natten. Sedan dammsuger man bort det och då ska lukten vara borta. Problemet med en madrass är ju att det kan ha runnit långt ner igenom madrassen och där kommer ju inte pulvret åt.

/Erica

Provat med: Getoff medel som finns på nästan alla djuraffärer, tar bort lukten och gör så att katten inte vill kissa där igen!
Man kan ju prova med apelsinskal eftersom katter inte gillar citrus .
Eller så lägger du ut lite kattmat (torrfoder) på den platsen , katter kissar aldrig på sin egen mat!

Lycka Till! //Emelie

Urine off, finns i många djurbutiker + på internet. Löser upp urinsyrakristallerna och tar bort kisset på riktigt. Tycker att det funkar bra, använt det under två kullar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 786
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Skriver här eftersom ni som har hund kanske har lite koll. Hunden har vart kass i magen några dagar (åtgärdat nu) och sket på både golv...
Svar
8
· Visningar
1 572
Senast: escodobe
·
N
Övr. Hund Min lille vovve protesterar ibland när vi lämnar dom ensamna ibland genom att skvätta på bordsben osv. stänger av lägenheten med...
Svar
6
· Visningar
2 173
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama