Få bort kiss fläckar från pälsen??

R

Reginn

min kompis ska köpa en fjording. hästen har kissfläckar på magen och hon undrar hur man får bort dom utan att det är dåligt för hästen??

Sv: Få bort kiss fläckar från pälsen??

Hon vill inte tvätta honom för att det är för kallt?
Då finns det torrshampoo som man sprejar eller har på med hjälp av en trasa.
Ryktsten är suverän på fläckar.
Sen finns det massor av knep med grillkol och potatismjöl och allt möjligt och omöjligt för att få bort fläckarna. Ett tips från mig är att när hon väl har fått bort fläckarna så kan hon ha på lite pälsglans. Då blir det inte nya fläckar lika lätt.

min kompis ska köpa en fjording. hästen har kissfläckar på magen och hon undrar hur man får bort dom utan att det är dåligt för hästen??

Det finns ett suveränt hjälpmedel - Eqilux. Från samma tillverkare som Equistar pälsglans. Efter många år med skimlar (läs krittvita hästar) så är detta det enda medel som får gula kissfläckar, bruna bajsfläckar, gröna gräsfläckar att putsväck försvinna.;)

hehe vet man inte nåt sätt att få bort kissfläckar kanske man inte ska köpa en häst?

Vatten och svamp, hört talas om det? Ev. lite tvål!

//Seabaz, skimlar med kissfläckar är vardag!

hehe vet man inte nåt sätt att få bort kissfläckar kanske man inte ska köpa en häst?

Vatten och svamp, hört talas om det? Ev. lite tvål!

//Seabaz, skimlar med kissfläckar är vardag!

Lite onödigt uttalande. Alla vill inte blöta ner sina hästar mitt i vintern men ändå ha en ren o snygg häst.

Köp en mörkare fjording :p :rofl:

Ne men om det går att blöta lite så finns det något som heter mirakeltransan, billig och bra! Bara att fukta med lite varmt vatten och sedan gno. Funkar super på min fjorda som jämnt har pissfläckar.

Testa en ryktsten, det brukar funka ganska bra.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 884
Senast: Ramona
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 732
Senast: Badger
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar