Få bort kåda

S

sarinon

Hästens favoritträd i hagen råkar vara en fin gran som hon står och kliar sig mot, vilket resulterar i att hon har fullt med kåda på hela sig.

Hur får jag bäst bort kådan? Någon som har något bra tips? det är väldigt välkommet :)

tjärsalva eller annat riktigt fett. smörj på och låt det sitta en stund sen är det bara att borsta bort....
Busenkelt :D

Jag har alltid använt mig av T-röd. Fungerar på sekunden. Sen ser jag till att tvätta området med tvål och vatten, pälsen blir som ny! :D

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 581
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 243
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar