Extreme cuponing

Kan man verkligen det, det brukar vara massa dubbelkuponger/kuponger där exakt produkt inte är specifierad så de får/annat som jag aldrig hört finns här? Klart man kan använda kuponger här men på samma nivå är inte möjligt. Hade varit roligt dock då de verkligen sparar pengar :O

Personer ägnar X antal timmar åt att klippa ut kuponger, byta med vänner och även containersök bland folks sopor ibland. Så sätter de ihop allt i en pärm och går till affären där de ägnar tid igen åt att fylla vagnar med större mängd varor. Efter alla kuponger är dragna så har de tjänat större mängder pengar och vissa går t.om plus på handlingsturen. Fenomentet är intressant men familjerna har oftast ett rum för allt de samlat på sig och det känns som att det är lite väl mycket av vissa saker ibland. De sparar väldigt mycket så det är bra och det är långt ifrån enbart onyttiga saker.

All tid de lägger skulle man troligen kunna lägga på vanligt arbete och så går det jämnt upp ändå.

Sen är det ju sällan basvaror mer än toapapper.

Kul underhållning dock :D

Jag fattar inte hur man orkar hålla på så. I sista programmet hade ju ena människan typ 150 kuponger!
Men visst tjänade dom en massa pengar på det. Kändes dock som dom var smått maniska över det hela.

Personer ägnar X antal timmar åt att klippa ut kuponger, byta med vänner och även containersök bland folks sopor ibland. Så sätter de ihop allt i en pärm och går till affären där de ägnar tid igen åt att fylla vagnar med större mängd varor. Efter alla kuponger är dragna så har de tjänat större mängder pengar och vissa går t.om plus på handlingsturen. Fenomentet är intressant men familjerna har oftast ett rum för allt de samlat på sig och det känns som att det är lite väl mycket av vissa saker ibland. De sparar väldigt mycket så det är bra och det är långt ifrån enbart onyttiga saker.

Dock ser jag en väldigt positiv del i programet. Många utav dom som håller på med det donerar till behövande.

Jag har bara sett sånt program några gånger, men då har de kupongat för välgörenhet.
Jag tror inte att det går att kuponga så i sverige.

Jag fattar inte hur man orkar hålla på så. I sista programmet hade ju ena människan typ 150 kuponger!
Men visst tjänade dom en massa pengar på det. Kändes dock som dom var smått maniska över det hela.
Helt klart, men imponerande mängder toappaper, tvättmedel, intimprodukter, tvål m.m. Skulle aldrig fungera för mig dock bor i en etta så finns knappast utrymme :D

Kan man verkligen det, det brukar vara massa dubbelkuponger/kuponger där exakt produkt inte är specifierad så de får/annat som jag aldrig hört finns här? Klart man kan använda kuponger här men på samma nivå är inte möjligt. Hade varit roligt dock då de verkligen sparar pengar :O

Skulle varit roligt att hålla på lite själv om än dock inte i samma nivå. Men jag är ganska nöjd med några få sparande jag gjort hittills iår på toappaper och hushållspapper. Har sparat in över 100 kr på det och det känns bra. Tack vare erbjudanden. Tur att jag har lite förvaringsutrymme iaf :)

Helt klart, men imponerande mängder toappaper, tvättmedel, intimprodukter, tvål m.m. Skulle aldrig fungera för mig dock bor i en etta så finns knappast utrymme :D

Du får hyra ett magasineringsrum att stoppa allt i :idea:
Jag skulle kunna avvara ett rum i källaren men då känns det verkligen som att jag gör skäl för mitt nick här :rofl:

Tyvärr tror jag inte det går. Jag tror vi har ett annat system, Tex kan de ofta använda kuponger på extrapriser vilket gör att de ofta får varor gratis. Visst kan vi handla på extrapriser men jag tror inte det går att få flera kundvagnar med varor helt gratis.
Iband undrar jag vad de äter för mat för jag tycker att det som finns i kundvagnarna mest är olika drickor, sås frysvaror såsom lasagne och typ tandkräm och toapapper. En gång var det en person som köpte 70 burkar senap. Men jag ser aldrig att de köper grönsaker, frukt, färsk fisk och kyckling etc.

Det var en vegan med i ett program, jätteintressant. Dock fick hon inte så mycket frukt&grönt (köptes för lite av vad hon sparade istället) men ändå en del bra produkter.

Tyvärr tror jag inte det går. Jag tror vi har ett annat system, Tex kan de ofta använda kuponger på extrapriser vilket gör att de ofta får varor gratis. Visst kan vi handla på extrapriser men jag tror inte det går att få flera kundvagnar med varor helt gratis.
Iband undrar jag vad de äter för mat för jag tycker att det som finns i kundvagnarna mest är olika drickor, sås frysvaror såsom lasagne och typ tandkräm och toapapper. En gång var det en person som köpte 70 burkar senap. Men jag ser aldrig att de köper grönsaker, frukt, färsk fisk och kyckling etc.

Skulle tro att det dom handlar under just dessa shopingrundor bara är det som dom kupongar för och att förhoppningsvis köps annat vid andra tillfällen oxå. Men en av tjejerna i ett program använde det hon sparade in till att köpa frukt, grönt, kött och annat familjen behövde för pengarna som sparades in.

Som flera andra skrivit så fungerar inte detta i Sverige. Vi kan oftast inte kombinera rabatter på det sättet som man kan i USA.

Däremot är det häftigt att titta på. Börja på 900 dollar och sluta på 3 dollar, inte illa :D

Jag har som mest lyckats få 234kr rabatt när jag handlade för strax över 1700 på Ica. Inte helt illa för att vara Sverige.

I en matvarubutik jag tidigare jobbade i fick man en 30 kr-kupong om man köpte ngt som ar fel prismärket. Ex. På hyllan stod det 21,90 och i kassan fick du betala 23,90.
Effekt: Vissa personer gick (eller går,händer fortfarande) och hämtade en vara, gick till en pristerminal och kollade om den var rätt märkt, var den felmärkt gick de och köpte den. Hämtade sina 30 kr och lämnade tillbaka varan...

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
IT & mobiler Har precis skapat ett gratis Sketchup-konto för att se om jag kan rita den tillbyggnad som jag fantiserar om/planerar :) . Är det svårt...
Svar
5
· Visningar
317
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 495
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 570
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter