Extravagn i bilen

Comfort

Trådstartare
Trots att jag fullkomligt älskar min Edge är den lite otymplig att ha bilen om man vill få in mer :D Bagagen är stor men som det är nu får jag ändå lämna vagnen hemma när vi ska åka och handla och ev hitta nåt lite större.

Så jag är ute efter en extravagn

*Så liten som möjligt ihopfälld
*Ej paraplysulky
*Min sambo på 2 m ska kunna köra utan att slå i fötterna
*spelar ingen större roll om det är svängbara hjul, bara de går att låsa
*Liggläge
*Högt styre
*Ej Brio Sitty

Någon som har Carena Free och kan säga nåt om den? Babytravel Bangkok?

Mest kommer vi väl köra den på asfalt men även mycket grusväg.

Sv: Extravagn i bilen

Vi har nyligen köpt en BT Bangkok och tycker den är väl värd pengarna. Enda nackdelen är väl att man nog slår i korgen om man har långa ben. Sambon (190+) har inte kört vagnen än och jag tänkte inte på det när jag köpte den :o, det har hänt att jag slagit i när jag skjutit den på tungt underlag.

Vi körde f.ö. vår Duo Edge, vinteröverlevnadskit samt en packeterad toalettstol i bagaget en gång. Sambon är en hejare på tetris. :p

har en carena free (tror jag) som extra vagn nu och tycker att den är helt okej MEN om det är en sån jag har (köpte begad) så är den allt annat än liten som ihopfälld den fälls som framåt så den blir faktiskt större än min Emmaljunga Duo! Annars är den lite väl tät om man har den som bebisvagn dvs med mjuklift tycker inte det kommer in "tillräckligt" med frisk luft och det är svårt att ha suffletten nerfälld bebis försvinner som.

Samma som mig då! Superbökigt för mig som har hundbur, får tömma skuffen, lägga in vagnen+ev varor och sen lyfta i buren på "långsidan".
Med min teutonia fun åkte hunden i buren på kortsidan, vagnen fälldes ihop och åkte i färdriktningen utan att ta loss någonting :bow:

Men står hundburen helt lös i bagaget ?

Vi får plats alldeles bra med hundbur och UJ ( den läggs in rak lång och i bilens färdriktning ). Men är väl kanske lite väl dyr om man ska ha tag i en extravagn enbart :)

Det låter ju bra, men att sambon kommer slå i fötterna i vilken vagn vi än väljer får vi nog räkna med. Som det är nu får han ha teleskopstyret på det längsta och tycker ändå det är tajt :(

är det liggläge på Bankoken (:p)?

Du skulle inte kunna tänka dig att mäta hur stor den är ihopfälld? Vore jättetacksam :)

ok det lät ju inte så bra... kanske får sikta på någon annan då. Tack för informationen!

Cala, ja billigt helst:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi behöver byta vagn. Har en bugaboo men den har ingen fjädring så bebis blir sur så fort man kör på nåt annat än asfalt, och vi går...
2
Svar
23
· Visningar
3 902
Senast: Amk
·
Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 174
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv. Kraven jag...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: Brandgul
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod