Extrainkomster på gården

Glimris

Trådstartare
Tips på extrainkomster på era små gårdar? Har fem hektar mark, fyra hästar och tar hö på tre hektar.

Drömmen vore kafe´ om helgerna med möjlighet till ponnyridning, men krävs godkänt kök och en del investeringar. Blir dyra kakor.

Mindre camping/ställplats för husbilar/husvagnar? Beror ju förstås på om man har bra väg fram till gården och ligger hyfsat vettigt till.

Mindre camping/ställplats för husbilar/husvagnar? Beror ju förstås på om man har bra väg fram till gården och ligger hyfsat vettigt till.
Har inga utrymmen för husvagnar och dylikt. Har några stallplatser, men har insett att det inte finns någon lönsamhet i det då det finns många hästgårdar som bara tar självkostnadspris. Men jag vill ju tjäna lite.....

Hyra ut sommardjur till barnfamiljer? Kaniner och höns som de antingen hyr över sommaren och kan köpa loss om de gillar djuret/djuren när sommaren är slut istället för att lämna tillbaka.
Det blir nog bara jobb.....och ingen förtjänst.

Djurpensionat åt katter och hundar? Många djurägare som vill kunna resa bort kortare och längre stunder och behöver någon som ser efter djuren.
Det krävs ordentliga burar/rum med rastgårdar och dylikt . Olika tillstånd krävs, dessutom är jag allergisk mot hundar :(

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Grazing
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 411
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Vi ska eventuellt köpa en liten gård och måste då byta bank för bolånet. Vi har SBAB i dagsläget och är supernöjda, men tyvärr så lånar...
2
Svar
36
· Visningar
1 657
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka