Extra stor sulky

Comfort

Trådstartare
Syrran behöver hjälp. Hon har en Royal King XL nu men behöver en större till sin jätte-häst, och vill ha tips!
Vilka modeller är extra rymliga? Det inte höjden alltså utan längden som behöver vara större.

Sv: Extra stor sulky

Om den e 2 pinnars så finns det ingen större vagn på marknaden. Grafströms gubben kan säkert göra en "special" till henne har mycket kontakt med honom och han är kanon att ha och göra med så det går säkert. Dessutom sätt alltid vagnarna längst fram i fästet det ger ett par cm extra :D

P.S. Sulkett kan funka med men bökigt och man tappar sekunder på det.

jahapp suck det var nog inte svaret hon ville ha.. när hon kollade runt på de andras startande vagnar häromdagen såg hon en royal light som hon tyckte såg större ut men det är den väl inte då.

hehe ja, att sätta vagnen i främre hacket har hon givetvis gjort:D

Tittade en gång på en begagnad Custom med extra långa skalmar. Som jag förstått det kan man bestämma längden på dem när man beställer. Tittar man på deras hemsida så verkar det ju som att man kan beställa med 5 cm intervaller. Har även sett på LL Trots hemsida att de sålde en Custom Multiflex som var något högre än standardmått så de verkar inte vara omöjliga till andra specialbeställningar.

Vi har en Custom Multiflex till våra 3 i varierande storlek 155, 160 och 170 cm. Den fungerar kanon till alla 3. Hon på 170 cm drar i alla fall 155 cm i täcken om det hjälper med storlek.

hästen är "inte mer:p" än 165 hög, 155 i täcken men grymt stor i steget, multiflex har hon en med, vi mätte och den var faktiskt 2 cm längre än Kingen. Men den är för låg för honom så det skiter sig där ändå.

Sen måste jag erkänna, jag råkade lite ofrivilligt ljuga för er, det var en King och inte King XL hon har:angel: Men hon ställde upp sin bredvid en XL i fredas och den var inte längre.

Nån som vet om Royal light är lång?

Jag skulle ringa företagen och kolla vad som erbjuds, de är ju ändå de som har bäst koll.

Min multiflex funkar utmärkt på min långa märr på 165 cm.

Min stora donna jag hade förr var hopplös, hon gick i tvärstaget eller fotstöden på sulketten i starten och skrotade en hov en gång för att hon drog den i hjulaxeln. :(

Liknande trådar

Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 133
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Esmeralda
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka