Extra "mat" till torrfodert

J

J3O

Eftersom lille killen ser lite "tanig" ut och snabbt "glömmer" äta när han ska så har vi bestämmt oss för att lägga till lite "gott gott" i torrfodert under en tid så han får i sig den mängd torrfoder som han ska..
Han e en riktig godis gris så det mesta fungerar på honom.. :D
Han äter idag Royal Canin valpfoder så egentligen så har han all näring som han beöver i det men äter inte så mycket som han borde.

Några förslag på vad man kan blanda i?
Det får inte va för dyrt som typ, kokad köttfärs utan mer typ ris, olivolja och sånt som smakar gott..

Andra åsikter och ideer är oxå välkomna

Sv: Extra "mat" till torrfodert

Lite sås, mina älskar brunsås :) Men inte för mycket kanske pga saltet.

Jag brukar lägga i lite tonfisk i olja och blanda ordentligt.
Då äter hon upp ordentligt!

lite köttbuljong över brukar göra susen :)

hur då?
ska jag koka det med vatten först och sen blöttlägga med det??

hehe vi har faktiskt lagt i makrill idag.. Mmmm är den enda kommentaren som behövs..
Men det luktar makrill i hela hemmet nu... *pyton*

Ja pecis! nÅgra buljongtärningar i upplösta i vatten som du sen heller över bara. Kolla bara så att de inte innehåller för mycket salt...hällst inget alls.

En av de billigaste hundfodren är Euroshoppers falukorv...
Vilket säger lite om kvalitén i mina ögon.

ååååå.. .min lilla tycker inte riktigt heller om Royal Canin valpfoder. Ska låna tipsen och prova med buljong.

Annars har vi i lite fil (funkar ibland) och köttfärs/ägg gula olika dagar. Ägg gula funkar bäst men det ska hon bara ha varannan dag, så det blir ju inte sååå ofta eftersom hon äter 4 mål per dag. suck.

Funkade det med buljongen för dig?

Har inte testat buljongen än.. köpt hem det däremot..
Men vi har haft i; ris, ägg, olja, vovs-burkmat (fy vilken stank), tonfisk, berneisesås, makrill i tonfisk, köttfärs..

Vi får byta ofta eftersom när han fått det 3 ggr så tröttnar han.
Men stroebror Zippo tycker jätte mycket om denna trenden får han får detsamma som lilleman.. ;) :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Troll
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: GardenAngel
·
Hundhälsa Hej kloka buke!! Jag har en kille på 8 månader som ätit VoH färskfoder sedan 1,5 månad tillbaka. Dock får jag nog inse (erkänna :o )...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur