Extra godis till hästarna

Problematisk

Trådstartare
När ni vill ge era hästar något litet extra gott, vad ger ni då?
Äpple och morot är ju givet, likaså vanligt hästgodis. Jag vill ha andra, roliga tips! :)
 
Här i England ger vi dem polo mint - har nig aldrig träffat en häst som inte gillar det. Mentos borde gå lika bra, alternativt annan mintgodis typ milda mint halstabletter. Polkagris borde också funka :)
 
Här i England ger vi dem polo mint - har nig aldrig träffat en häst som inte gillar det. Mentos borde gå lika bra, alternativt annan mintgodis typ milda mint halstabletter. Polkagris borde också funka :)

Och jag träffade nog inte på en enda som ville ha mina polos när jag flyttade hem igen, fick äta upp dem själv, haha :D

Just Mentos är kanske inte ett bra substitut dock eftersom de är sega, men... strong mints eller vad de heter, om man vill prova? Har för mig att de inte är särskilt ”strong”.

En häst jag kände tyckte mycket om banan, och som @mackan skriver, apelsin (och annan sötcitrus) går hem hos många!
 
Haha kanske bara engelska hästar som gillar polo? Åhh har inte ätit mentos på flera år men ibland är dom väl hårda? Eller bara jag som glömt.

Här är dom i alla fall helt tokiga i det men såklart inte bra att ge för ofta eftersom det är socker i. På jobbet ger dom hästarna polo typ varje dag ändå.
 
Haha kanske bara engelska hästar som gillar polo? Åhh har inte ätit mentos på flera år men ibland är dom väl hårda? Eller bara jag som glömt.

Här är dom i alla fall helt tokiga i det men såklart inte bra att ge för ofta eftersom det är socker i. På jobbet ger dom hästarna polo typ varje dag ändå.

Mentos är hårda på utsidan, men efter man sugit på dem ett tag/biter blir de lite mjuka och sega :)
Är polo mints hårda?
 
Jag ger inte ofta ät-belöningar, men när jag någon gång gör det - i samband med någon särskilt jobbig utmaning eller inlärning - så blir det nästan alltid morot eller äpple.
 
vanligaste favoriten bland mina har varit godisar med lakrissmak, Cilla älskade oxå torkade bananer och My föredrog alltid päron före morötter och äpple, uppskattat har även rödbetor varit men dock aldrig deras favorit.
 
Hör i Tyskland får hästarna ofta banan, päron och rödbeta, utöver morot och äpple då. Min gillar varken päron eller rödbeta, däremot en slags energibar av dadlar, äpple och kanel, som jag brukar äta, den visar hon upp sina finaste konster för att få smaka på. :D
 
Min älskar banan, apelsin och allt annat man kan få tag på från min väska eller bord t.ex på midsommar fick hon tag på en ägg och sill macka.. att hennes mage håller;):d
 
Upptäckte idag att ponnyn älskar pepparkakor. Det säger bara slurp så försvinner de. Den stora är lite mer reserverad och vill bara ha godis som säljs som hästgodis. Och morötter ich äpplen såklart.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: tara
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 550
Senast: mily
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 449
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp