Extra facebooksida

Kamomilla

Trådstartare
Hur gör jag rent praktiskt för att skaffa en separat fb-sida för min hobby (travhästar)
Och så följdfrågan, vad är bra att tänka på?
Vilka tabbar gjorde ni som jag kanske 😇 kan undvika.
 
Hur gör jag rent praktiskt för att skaffa en separat fb-sida för min hobby (travhästar)
Och så följdfrågan, vad är bra att tänka på?
Vilka tabbar gjorde ni som jag kanske 😇 kan undvika.
Du behöver inte skaffa en separat utan det går ju att skapa en sida för sånt. Mycket lättare då man snabbt växlar mellan företag och personlig. Dom hör inte ihop heller på det sättet att det finns en koppling mellan det privata och företaget/hobbyn.
 
På FB finns privata konton, sidor och grupper. Det är alltid det privata kontot som administrerar en sida eller en grupp. Du kan ha fler administratörer i både grupper och sidor. En sida är i stort sett en envägskommunikation där en administratör (du) gör inlägg. De som följer en sida kan gilla inlägg, dela inlägg och kommentera inlägg. En grupp är till för diskussioner, försäljning och sånt. I en grupp kan alla som är med i gruppen göra inlägg.

När du är inloggad på FB på en dator så har du en meny till vänster med både grupper och sidor. Klickar du på en av dem så kan du skapa en ny grupp eller en ny sida.
 
Min FB har två användare på samma konto. Jag ansvarar för en släktstugas uthyrning och har skapat en användare för den. Super smidigt!
 
Min FB har två användare på samma konto. Jag ansvarar för en släktstugas uthyrning och har skapat en användare för den. Super smidigt!
Fast har man en verksamhet, oavsett om det är hästar i hobbyverksamhet eller stuguthyrning, så är det meningen att man ska ha en "sida", som är facebooks variant av "hemsida" för verksamheten.
Användarkonton är tänkta för privatpersoner.
 
Fast har man en verksamhet, oavsett om det är hästar i hobbyverksamhet eller stuguthyrning, så är det meningen att man ska ha en "sida", som är facebooks variant av "hemsida" för verksamheten.
Användarkonton är tänkta för privatpersoner.
En sida har dessutom mycket funktionalitet som inte ett personligt konto har.
 
Hur gör jag rent praktiskt för att skaffa en separat fb-sida för min hobby (travhästar)
Och så följdfrågan, vad är bra att tänka på?
Vilka tabbar gjorde ni som jag kanske 😇 kan undvika.
På min PC går jag till pilen längst ut på höger och väljer skapa sida.
Därefter följer du instruktionerna. När du vill hantera den sidan, går du dit med.

Bra att tänka på är att fylla den med ett bra innehåll. :)
Jag gillar Stall Bettings sida (för att ta en sida som ligger hyfsat "nära" din).
Den får mig att skratta ibland (som när Gangstern hade segerfest i sin box mitt i natten) och jag får också en känsla av att personerna runt teamet är varma och fina. Jag känner ingen runt teamet, men spelar gärna på deras hästar, bara för att jag gillar deras sida. ;) Vem vet om jag en vacker dag köper en andel om det går?

Nu vet jag inte om du vill sälja tjänster på din sida eller göra reklam.
Ska du sälja på sidan, bör du tänka på att inte ha för mycket sälj, utan annat informativt, kul eller inlägg som är kopplade till icke-sälj. Är det enbart sälj, tappar du följare fort.
Vill du skapa ytterligare engagemang, så kan du skapa en grupp som är knuten till den sidan.
Kan vara bra om man vill t.ex. åka tillsammans till Elitloppet eller PDA?

Det är billigt att annonsera eller göra sponsrade inlägg och du kan själv bestämma vilken grupp av personer du vill vända dig till. T.ex kvinnor eller män, 20-40 år, som är intresserade av trav, hästsläp, vilket landskap de bor osv.
Kan bli vansinnig över att FB har helt knasiga regler och att det kan vara extremt omständigt.
Att de dessutom har typ 2 personer som supportar Sverige, med tanke på vad de drar in i annonsintäkter, gör mig skogstokig.
Du kan inte lita på deras statistik tyvärr, den är alltid åt det rosaskimrande hållet. Använder man andra mätmetoder än deras eget verktyg, får man helt andra, mer trovärdiga siffror.
Sparka igång nu och lycka till! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 803
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 016
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp